Getergd Hilversum 2 behaalt maximale overwinning tegen SVE

Het duurzame Hilversum 2 ging per trein naar de uitwedstrijd tegen SVE in Utrecht. Aangezien het herstel van Arnoud van zijn eerder opgelopen zweepslag zeer voorspoedig is gegaan, waren er ook deze week geen invallers nodig. Door enkele opvallende uitspraken van de hoofdtrainer van TTV Hilversum in de regionale media waren Elwin, Mick en Arnoud er op gebrand wat te laten zien.

Elwin mocht aantreden tegen John van Spengen. Elwin kwam in een wisselende wedstrijd van beide kanten met 2-1 achter, maar had daarna duidelijk het beste spel. Met 11-5 en 11-6 wist hij de kopman van SVE te verschalken. Mick startte stroef tegen Rogier Kessel maar wist na een verloren eerste game de tweede game met 15-13 binnen te slepen. De wedstrijd bleef gelijk op gaan, maar met twee maal 11-8 werd het aanvallende spel van Mick beloond. Voordat Arnoud kon beginnen aan zijn wedstrijd tegen invaller William Marinissen uit de derde divisie, keurde scheidsrechter Mark Heezen het batje van Arnoud af. Dit maakte niet veel uit, want er werd een gemakkelijke overwinning op Marinissen behaald met het reservebatje.

Na de pauze mocht de 18-jarige Mick de Vette spelen tegen John van Spengen. De eerste game was nog spannend (11-9 voor Mick), maar na de tweede game (11-2) leek er een gemakkelijke overwinning in de maak. Niets was minder waar, want de twee opvolgende games gingen met 11-4 en 11-5 naar Van Spengen. Het was echter Mick die door wat tactische omschakelingen de overwinning uiteindelijk makkelijk naar zich toe trok door Van Spengen in de laatste game nog slechts 2 punten te gunnen. Elwin overtuigde niet tegen Marinissen, maar wist wel drie keer aan de juiste kant van de score te blijven en zorgde voor het vijfde punt voor TTV Hilversum. Arnoud kende een lastige start tegen Kessel, maar na de verloren eerste game wist hij met sterk spel overtuigend de volgende drie games te winnen (11-6, 11-3 en 11-3).

Doordat Mick en Arnoud in drie vlotte games het dubbelspel ook wisten te winnen stond er na 3 uur spelen een 7-0 overwinning op het scorebord. Hierdoor gaat Hilversum 2 aan kop in de 1e divisie en laten zij duidelijk zien klaar te zijn voor de eredivisie. Volgende week staat er een uitwedstrijd tegen Scyedam op het programma, dat verrassend slechte startte dit seizoen. Vorig jaar werd er nog 6-4 van dit team verloren, waardoor de heren van Hilversum 2 er alles aan zullen doen om revanche te nemen.