Eerste zege Heren 1: 4-2 winst tegen TOGB

Na een teleurstellend begin van de competitie, boekten de mannen van het eerste herenteam dit weekend hun eerste overwinning, door TOGB in Berkel en Rodenrijs met 4-2 te verslaan. Daardoor telt Hilversum weer mee in de strijd om een plek in de play-offs.

Door wat quarantaineproblemen moest Lauric Jean dit weekend verstek laten gaan en trad coach Bert Olofsen met Khalid Assar, Nolan Schultz en Martin Khatchanov aan. TOGB verscheen aan de start met de altijd sterke Michel de Boer, de sterke Fransman Enzo Leguistin en aanstormend talent Milo de Boer.

In de eerste wedstrijd verschenen Assar en Leguistin aan de tafel om er meteen een mooie wedstrijd van te maken. Enzo Leguistin wist tijdens zijn eerste wedstrijd  Barry Weijers, de nummer 4 van de Nederlandse ranglijst, eenvoudig in 3 games naar huis te sturen. Khalid was gewaarschuwd dus. Na een erg eenvoudige eerste game voor Assar (11-4) wist Leguistin zich aan te passen en kwam goed mee in de tweede wedstrijd. Toch was het Assar die deze game naar zich toe trok.  De derde game werd wel gewonnen door Leguistin, waarna Assar de vierde game overtuigend omzette in winst. In zijn tweede wedstrijd mocht Assar tegen Michel de Boer. Beiden spelen ongeveer hetzelfde spel, maar de Boer was net iets dwingender en sneller op de voeten, waardoor hij won.

Na het teleurstellende resultaat tegen Westa, leek Marting Khatchanov zich herpakt te hebben. Met nog zeker niet zijn beste spel, wist hij wel te winnen van Milo de Boer. Tegen de Franse topper Leguistin, speelde Martin al weer een stuk beter en liet hij zien weer op de weg terug te zijn. Wel kende deze wedstrijd de meest bizarre time-out sinds jaren. Martin scheurde uit zijn schoen en kon niet verder spelen. Gelukkig kon hij de schoenen van Nolan lenen die hij snel binnen een time-out wisselde. Uiteindelijk brak Martin de weerstand van de Fransman en wist de laatste game zelfs met 11-4 te winnen.

Nolan liet zien dat hij thuis hoort in de eredivisie. In zijn eerste wedstrijd tegen Michel de Boer ging de strijd gelijk op. De Boer won de eerste game, Nolan de tweede, waarna de Boer weer de sterkste was in de derde game en Nolan lange tijd op de goede weg was in de vierde game. Bij 7-6 voorsprong maakte de Boer echter 3 kant- en netballen, waarna hij de wedstrijd definitief naar zich toe trok. De laatste wedstrijd van de dag was tussen Nolan en Milo de Boer. Nolan had een goed strijdplan en pakte hardhitter de Boer vanaf de eerste bal tactisch goed aan. In drie games (4, 6 en 8) wist hij de eindstand van deze wedstrijd op 4-2 te zetten.

Coach Bert Olofsen: “We zijn nog niet waar we willen zijn, maar ik ben blij dat we de teleurstelling van vorige week hebben omgezet in een mooi resultaat. De stand is wat vertekend doordat niet iedereen evenveel wedstrijden gespeeld heeft en er behoorlijk wat niveauverschil zit tussen de teams, maar we hebben in ieder geval goede zaken gedaan dit weekend en draaien weer volop mee om een plek in de play-off (bovenste vier). Het is nu zaak om de stijgende lijn door te trekken en volgende week weer een goed resultaat neer te zetten.”