Cupfighter Arbon loodst TTV Hilversum naar 2de ronde NTTB Beker

De heren van TTV Hilversum mochten afgelopen zondag aantreden in het verre Almelo voor de eerste ronde van de NTTB Beker. Na een veel te vroege wekker vertrokken Arnoud en Tycho vanuit huize Meijer om de routinier van het bekerteam op te halen. Arbon bleek al vanaf kwart over 7 espresso gedronken te hebben en was uitermate gemotiveerd. Deze kans zou hij met beide handen aangrijpen. Maar al tijdens het inspelen bleek de zaal Arbon niet te liggen:

“Als je bol spint stuitert de bal heel hoog, en als je hem vlak speelt komt ie bijna niet omhoog”.

Tja. Het aanvoerderschap weigerde hij dan ook en de eerste wedstrijd tegen de sympathieke gastheren van Blauw-Wit begon Arbon op positie 3:

“Het is veel te vroeg, ik heb nog niet eens mijn ochtend-erectie gehad. Bovendien vind ik het vreselijk spelen tegen dit soort hots-knots-begonia-spelers. Laat dat maar aan Van Putten over, ik ben niet voor niets tactisch uitgevallen gisteren”.

Nadat Arnoud en Tycho op stroeve wijze hun eerste potjes binnen hadden gesleept was het de beurt aan onze cupfighter om zich te bewijzen. Het liep anders dan gepland. Een ontketende Roordink bracht het thuispubliek in extase en liet Arbon kansloos: “Vroeger kwam ik ook altijd traag op gang. Maar vanmiddag loopt het vast beter. Ze noemden me vroeger ook wel Houdini-Arbon”. Arnoud en Tycho completeerden de 4-1 overwinning.

Een pauze van meer dan 2 uur was de beloning. Aan de hand van een plaatselijke coryfee die zeer onder de indruk was van de noppen van Arnoud werden we naar het pittoreske centrum van Almelo geleid, alwaar het ontwakingsproces zich pas echt in gang zette. Onder het genot van een lekker kopje koffie en een goeie zak Belgische frietjes werden op het terras de blikken vooruit gericht op de wedstrijd tegen de Salamanders. Arbon:

“Dit lijkt me wel een lekker team, zet mij maar op 1.”

Aldus geschiedde.

Eenmaal terug in de zaal volgde een verhitte inspeelsessie. Arnoud begon met een nederlaag tegen de meest onorthodox spelende Salamander. Arbon was onder de indruk van de motoriek van de tegenstander:

“Als ie in bed zo beweegt zoals ie pingpongt…”.

Hierna was het de beurt aan onze nestor. Met flitsend aanvalsspel werd Bislip kansloos gelaten. De beer was los, Arbon was wakker. De omstandigheden werden zwaarder en dat was hem op het lijf geschreven. De zon scheen door de ruiten, de Almelose moeders hadden hun kinderen steeds minder in bedwang en rondom het center-court werd druk gebald en gehoepeld. Dit is de beker. In de beker kan alles. Na een snelle overwinning van Tycho gaf Arbon Arnoud het goede voorbeeld door Steijn te verschalken:

“Wat een heerlijk frunnik punnik potje.”

Arnoud zette vervolgens gedecideerd de 4-1 op de borden.

Vermoeid maar tevreden gingen keerden de Hilversummers huiswaarts. Op naar de tweede ronde. We gaan Europa in.