Corona velt Hilversum 1

Waar Arnoud 2 weken geleden positief testte op corona, had Elwin het de afgelopen week. Hierdoor heeft Arnoud weinig kunnen trainen en kon Elwin zelfs niet eens mee doen met de wedstrijd. Invaller Teun Salentijn uit het tweede team werd opgeroepen om tegen de herfstkampioen deBoer Taverzo 1 te spelen. Zij traden aan met Gabrielius Camara, de Poolse verdediger Jakub Folwarski en de Finse topspeler Alex Naumi.

Vooraf was duidelijk dat er weinig eer te behalen viel voor het Hilversumse trio. Arnoud kon het Camara in de eerste wedstrijd nog behoorlijk lastig maken. De eerste game ging nipt verloren, maar de tweede game werd op 9-9 vakkundig binnen gehaald door lange hooggeefrally’s. De derde game ging snel verloren, maar de vierde game had zo naar Arnoud kunnen gaan. Helaas was hem dit net niet gegund en haalde Camara met 12-10 het eerste punt voor Taverzo binnen. Teun kwam er achter dat Folwarski veel kwaliteit in zijn service legde en hierdoor moeilijk in de rally kon komen. Hierdoor maakte Teun veel eigen fouten en kwam hij niet aan spelen toe. In drie snelle games ging de tweede wedstrijd dan ook verloren. Mick kon de eerste en derde game goed meekomen tegen Naumi, maar aan het einde van de game wist de Fin net iets meer kwaliteit in zijn ballen te geven. Hierdoor verslikte Mick zich een paar keer en kon ook hij niet voorkomen dat het punt naar Taverzo ging.

Na de pauze zagen de toeschouwers dat Camara weinig moeite had met Teun. Waar Teun een paar keer een goede spinbal op tafel kreeg, kwam hij er achter dat Camara dit tempo wel gewend is en kwamen de ballen vaak nog harder terug. Met tien punten in drie games was daarmee de speeltijd voor Teun al snel op. Arnoud wist vervolgens verrassend de eerste game van Naumi af te snoepen. Met goed gevarieerde schuif- en kapballen versloeg Naumi zich te vaak. In de tweede game ging Naumi beter plaatsen en iets minder hard spinnen, waardoor Arnoud het spel niet meer kon dicteren, waarna de wedstrijd duidelijk in het voordeel van Naumi beslist werd. In de zesde partij van de dag werd gehoopt dat Mick het verdediger Folwarksi lastig kon maken, aangezien Mick graag speelt tegen verdedigende spelers. Echter kwam Mick van een koude kermis thuis, het kaliber verdediging dat Folwarski is, was Mick nog niet eerder tegen gekomen. Met name de lastige serviceontvangst dwong Mick tot een aantal onnodige fouten, gecombineerd met de prachtige aanvalsballen van Folwarski als Mick te passief werd. Hierdoor wist Mick niet in de buurt te komen van gamewinst.

Omdat ook het dubbel in 3 games verloren ging, was de schamele opbrengst van de middag slechts 2 games. Dit was echter vooraf ingecalculeerd en lang konden de Hilversummers er dan ook niet mee zitten. Er werd afscheid genomen van de teamsokken, die overigens gezien waren door de aanwezige fotograaf Elsbeth Parmentier. Er wordt uitgekeken naar de ontmoeting met Taverzo 2 over twee weken. Met nieuwe teamsokken, een volledig team en veel vertrouwen is dat een prima basis om wellicht de eerste overwinning in de eredivisie van dit seizoen te halen.