Arjan Huiden plaaggeest voor Hilversum 2

In de tweede thuiswedstrijd mocht Hilversum 2 het opnemen tegen het enige andere driemansteam uit deze competitie, Taverzo 2. Nadat de opstellingen ingevuld waren, bleek dat de langverwachte broedertwist tussen Elwin en Arjan Huiden er niet van zou komen. Hieruit blijkt weer waarom zo veel spelers liever 10 dan 7 wedstrijden zouden spelen.

Mick mocht het spits afbijten tegen een goed spelende Arjan Huiden. De tweede game had Mick nog kunnen winnen (9-11), maar meer dan dat zat er niet in waardoor Hilversum 2 op achterstand kwam. Elwin trok vervolgens met groot gemak de stand weer recht door Patrick Bruijne eenvoudig opzij te zetten in drie games. Ook Arnoud leek op weg naar een 3-0 overwinning tegen youngster Ivan Kahn. Op 2-0 en 9-7 haperde het spel van Arnoud en Ivan snoepte de game af. De partij lag weer volledig open en er moest een vijfde game aan te pas komen. Na een 5-1 achterstand knokte Arnoud zich terug onder toeziend oog van het talrijke publiek. Op 10-8 kreeg hij zijn eerste matchpoint, maar met een prachtige rally wist Ivan deze weg te werken. Uiteindelijk was het zesde matchpoint raak voor Arnoud (15-13) waardoor er een 2-1 ruststand op het bord kwam te staan.

Na de pauze was Mick weer snel klaar, ditmaal door zelf drie snelle games binnen te slepen tegen Patrick Bruijne. Arnoud had de 4-1 voor het intikken, maar wederom moest hij na een 2-0 voorsprong een vijfde game spelen, ditmaal tegen Arjan Huiden. Doordat Arnoud steeds meer tegen zichzelf begon te spelen en Arjan steeds meer vat op het spel kreeg, ging de vijfde game met 11-9 naar Arjan toe. Elwin had het vervolgens lastig tegen Ivan Kahn. Hij kwam op een 2-1 achterstand, maar wist de rust te bewaren en de vierde game dik te winnen (11-2). De vijfde game kon beide kanten op gaan, maar Elwin bleek het meest koelbloedig en won dankzij een prachtige rally op matchpoint van Ivan, waarmee de overwinning voor Hilversum 2 binnen was.

Het dubbel werd een deceptie voor Hilversum 2. Waar normaal gesproken dit een makkelijk punt is, haalde met name Arnoud lang niet zijn gebruikelijke niveau. Met 3-0 verloren Arnoud en Mick van het duo Kahn/Huiden. Door de 4-3 overwinning blijft het spannend aan de top van de eerste divisie. SKF Staat 1 punt voor op Hilversum 2, dat samen met Tempo Team nu gedeeld tweede staat. Datzelfde Tempo Team komt aanstaande zaterdag op bezoek in Hilversum, waarmee er aanstaande zaterdag ook weer toptafeltennis gegarandeerd is op de Vaartweg.