Verslagen 3e week jeugd competitie

Lees hoe Jeugd 2 de voorlopig 1e plek om het kampioenschap pakt en Jeugd 6 ook nog in de strijd is om het kampioenschap.

Hilversum 2 – Almeerspin 2: 6-4
Lars 1/2, Djermo 1/2, Fons 0/2 en de dubbel

Vrij laat kwam het verzoek binnen van Almeerspin om deze wedstrijd op een ander moment te spelen. Men kon echter geen geschikte datum vinden, vandaar dat de wedstrijd toch vandaag werd gespeeld, maar met slechts 2 spelers van Almeerspin. De  mannen van Almeerspin zijn echter wel routiniers, want ze hebben al meerdere malen de 1e klasse gespeeld.

Lars begon zijn partijen niet best, hij verloor deze wedstrijd met 3-0. Djermo verloor de 1e set tegen Jaap Wallet met 10-12, maar met daarna setstanden van 11-2, 11-4 en 11-3 werd het toch nog een vrij makkelijk winstpunt voor Djermo.

De dubbel werd deze week gespeeld door Lars/Djermo en de heren wisten in 5 sets het winstpunt binnen te slepen.

Ook de overige wedstrijden gingen in 5 setters, waarbij bij Fons opgemerkt moet worden dat ondanks zijn enorme vechtlust en setstanden van onder andere 14-12 en 13-11, dit wederom weer niet beloond mocht worden met winstpunten.

Einduitslag 6-4 voor Hilversum, die daarmee op een voorlopige mooie 1e plaats staat in de competitie met 21 punten uit 3,  gevolgd door HTTC 1 met 19 punten uit 3, en Almeerspin2/ Rega3, beide met 17 punten uit 3.

Rega 5 – Hilversum 6: 4-6
Jelle Mulder 2, Jari Smallenburg 2, Niek van Tongeren 1 en het gewonnen dubbelspel.

Ondanks 3 nipte 6-4 overwinningen blijft Hilversum 6 toch nog in de race voor het kampioenschap, met een 3e plek en 2 punten achterstand op koploper Almeerspin. De overwinning bij Rega was een zwaarbevochten overwinning. Hoewel Mulder zijn eerste partij won kwamen de Hilversummers toch op een 2-1 achterstand. Deze achterstand werd met  1 punt verkleind toen Smallenburg en Mulder de dubbel naar zich toe trokken. De volgende 2 partijen waren in het voordeel van Rega. Maar tegen een 4-2 achterstand aankijkend won Hilversum de laatste vier partijen.

Geschreven door: Jelle