Veel blije gezichten bij Kinder Tafeltennisfeest

Bij het Kindertafeltennisfeest op zondag 23 maart kwamen zo’n 180 enthousiaste kinderen van basisscholen in actie. Kosten noch moeite waren gespaard om er een geslaagde dag van te maken. En het werd weer een echt feest.

Zowel ’s ochtends als ’s middags waren de speelzalen in Tafeltenniscentrum Centrum vol met kinderen. De leerlingen van groep 3, 4 en 5 vermaakten zich met een spelletjescircuit. Ze moesten hun behendigheid en balvaardigheid tonen op 10 verschillende onderdelen. Zo was er onder andere een balletjesrace. Ook moesten de kinderen een balletje door een pijp laten rollen en door een parcours met hindernissen lopen.

Grote opkomst

’s Middags was er een grote opkomst bij het tafeltennistoernooi, waarvoor zo’n 90 kinderen van 9 verschillende scholen zich hadden ingeschreven. De Fabritiusschool deed voor het eerst sinds vele jaren weer mee aan het schooltafeltennisevenement en deed, net als De Wilge, met een groot aantal kinderen mee.  De spelertjes waren ingedeeld in poules van 4 en 5 spelers in hun eigen leeftijdsklasse. De twee besten van elke poule gingen door naar het hoofdtoernooi, de nummers 3, 4 en 5 werden ingedeeld in het troosttoernooi. Door deze opzet konden ook de kinderen die wat minder bedreven waren, de hele middag blijven tafeltennissen.

Op diverse tafels waren mooie wedstrijden te zien. Doordat veel scholen tegenwoordig een tafeltennistafel hebben staan, hadden veel kinderen vooraf  al kunnen oefenen. De wedstrijden werden tegelijk gespeeld in twee zalen op 22 tafels. Op die manier werden in vijf uur tijd meer dan 500 partijen afgewerkt!

Bekers en medailles

Aan het begin van de avond konden de bekers en medailles worden uitgereikt onder het toeziend oog van de trotse ouders. De Lorentzschool en de Violenschool International waren het meest succesvol. Natuurlijk ging het er vooral om de kinderen een leuke en sportieve dag te bezorgen. En dat lukte. Er waren de hele dag blije gezichten te zien. Voor velen was het eerste kennismaking met tafeltennis. Anderen hadden vorig jaar al meegedaan aan het evenement.

Alle kinderen die meededen aan het Kinder Tafeltennisfeest, ontvingen na afloop een oorkonde en een verrassingspakket met o.a. vier gratis proeflessen bij ttv Hilversum. Deze proeflessen vinden plaats op maandagmiddag van 17 tot 18.15 uur. Zowel ’s ochtends als ’s middags was er een loterij, waarvoor alle deelnemers twee gratis lootjes ontvingen. Ttv Hilversum kon terugkijken op een geslaagd tafeltennisevemenent. De vereniging hoopt op deze manier nog meer kinderen enthousiast te maken voor de tafeltennissport. Vrijwilligers van TTV Hilversum zorgden ervoor dat alles op rolletjes liep.

Hilversum heeft momenteel al een jeugdafdeling van zo’n 75 leden. Met in totaal 300 leden is Hilversum de grootste van de ongeveer 600 tafeltennisverenigingen in Nederland.

KTTF14, loterij

De prijswinnaars van het Kinder Tafeltennisfeest 2014:

NTTB-leden:

1. Djermo Roest (Fabritiusschool)
  2. Elliot Mattei (Violenschool Int.)
  3. Bas Swart (Violenschool)

Groep 8, hoofdtoernooi:

1. Sven Raven (Lorentzschool)
  2. David Olde (Lorentzschool)
  3.  Karsten Budding

Groep 8, troosttoernooi:

1. Twan nierop (Violenschool)
  2. Maarten Pijl (Elckerlyc)

Groep 7, hoofdtoernooi:

1. Theo Delcourt (Violenschool Int.)
  2. Sebastian Nian (Violenschool Int.)
  3. Stijn Does (Elckerlyc)

Groep 7, troosttoernooi:

1. Christian Samseij (Jan van Rijckenborghschool)
  2. Menke Toepoel (Jan van Rijckenborghschool)

Groep 5/6, hoofdtoernooi:

1.  James Mather (Violenschool Int.)
  2.  Oliver Snow (Violenschool Int.)
  3. Ole van Holte (Jan van Rijckenborghschool)

Groep 5/6, troosttoernooi:

1. Teun Salentijn (Montessori)
  2. Giacomo Ianuzzi (Violenschool Int.)