Ondanks flinke strijd toch kleine nederlagen bij de jeugd

Eerste verliespunten voor jeugd 2 deze competitie, terwijl jeugd 5 geen verlies verwacht had.

Hilversum 2 –SVE 3: 4-6
Djermo 2, Fons 1, Jurgen 1

Van te voren hadden de heren al bedacht dat het een zware wedstrijd zou worden tegen de nr. 2 in de poule. We stonden tenslotte nog maar 1 puntje voor. Doel was dan ook om dit uit te breiden. Toch ietwat gespannen begonnen de mannen aan de wedstrijd.

Jurgen begon voortvarend tegen kopman Tobias. Jurgen won de 1e set met 11-8. De 2e set verloor Jurgen echter en hoewel hij flink tegenstand bood in de 3e en 4e set ( 2x 10-12) ging het 1e punt van vandaag naar SVE. Daarna begon Djermo aan de wedstrijd tegen Manuel. Bij een stand van 2-2 wist Djermo de laatste set te winnen met 12-10. Fons wist vervolgens met 3-0 te winnen van invalster Lara. Stand 2-1 voor Hilversum. De dubbel ging in vijf sets naar SVE. Dit lag wellicht aan het feit dat de mannen niet aanvallend genoeg speelde. Toen de wedstrijd tussen Djermo en Tobias. Djermo had een week geleden tijdens het B toernooi in Hoorn (weliswaar met moeite) nog weten te winnen van Tobias met 3-2. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Gezien de setstanden zijn deze 2 echt aan elkaar gewaagd. 12-14, 11-6, 11-8, 9-11. Ditmaal echter won Tobias de laatste set met 11-9. Punt voor SVE. Stand 3-2 voor SVE. Blijkbaar is er toen een knop omgegaan bij het team, want de rest van de wedstrijden werd er bijna niet meer aanvallend gespeeld. Jurgen en Djermo wisten beide nog een puntje binnen te slepen tegen Lara, maar daarbij bleef het ook. Eind uitslag 6-4 voor SVE.

Door dit verlies staat jeugd 2 nu op een 2e plek in de competitie met 1 punt achterstand op SVE.
Tielse TC 1 – Hilversum 5:  6-4
Jeroen 3, Davey 1 en Jelle 0

Deze week was een zeer verrassende wedstrijd tegen tiel, mede door de dikke winst van de vorige keer is het 6 – 4 verlies toch onverwachts aangekomen. Onder alle wedstrijden waren een paar zeer mooie wedstrijden waaronder Jeroen die in zijn laatste wedstrijd nog wint met een 3/2 in sets en de geweldige kap ballen. Ook had Davey een toch goede comeback gemaakt in zijn eerste wedstrijd. Met een 2 sets achterstand toch nog de winst behaald. Jelle bewees ook zeer zeker dat de winst vaker te behalen valt door gewoon rustig terug te spelen en af te wachten tot de goede ballen. 6 van de 10 wedstrijden verliepen in wedstrijden van 5 sets en gingen zeer geleidelijk, 3 wedstrijden in 4 sets en 1 wedstrijd in 3 sets. Onlangs het verlies zijn wij niet heel erg verbaast omdat het tenslotte toch de eerste wedstrijd na een vakantie is waarin sommige van ons niet hebben kunnen trainen. Uiteindelijk ging Jeroen vandaag met maar liefst een winst van 3 / 3 , Davey met 1/3 en Jelle 0/3 wedstrijden naar huis. Overal was de dag in Tiel zeer gezellig en spannend!