Jeugdafdeling viert feest: vier teams kampioen (update)

Zaterdag 23 april was een feestelijke dag voor de jeugdafdeling van TTV Hilversum. Maar liefst vier van de twaalf jeugdteams die meededen aan de voorjaarscompetitie, werden kampioen. Of hiermee een record is verbroken, is niet bekend. Zeker is wel dat er sprake is van een bijzondere prestatie.

Ook het eerste jeugdteam deelde in de feestvreugde. Het team van coach Robert de Bie werd kampioen in groep A van de Landelijk A-klasse. Djermo Roest, Patrik Roest, Mick de Vette en Lars de Visser eindigden dank zij een fantastische reeks van vijf monsteroverwinningen op rij met maar liefst 9 punten voorsprong op de concurrentie. En dat terwijl naaste rivaal TOGB halverwege de competitie nog met een ruime voorsprong aan kop stond.

In de afdeling Midden werden team 6, 8 en 11 kampioen in resp. de derde, vijfde en zesde klasse. Team 6, bestaande uit Yuraj Mangalgi, Vedanth Subramanian, Siddharth Tapkhirwala en Janu Verdonschot had in de uitwedstrijd tegen Shot nog maar 1 punt nodig om kampioen te worden in de derde klasse B. Tim Hoveling, Maxim Kruzynski en Thijmen van Woudenberg werden, eveneens met ruime voorsprong, kampioen in de vijfde klasse A. In de 6e klasse waren de bloemen voor het welpenteam van Hilversum met een gemiddelde leeftijd 10 jaar: Yann Beek, Abel van der Borst, River Briët en Douwe van Woudenberg.

Behalve een bos bloemen kregen de kampioenen en hun ouders traditiegetrouw taart en kinderchampagne voorgeschoteld. De uitspelende kampioensteams houden deze traktatie nog tegoed. De mooie prestaties zijn een beloning voor de inzet van de spelers tijdens de competitiewedstrijden en tijdens de trainingen.

Jongens 1, kampioen 240416

Team 1, kampioen Landelijk A: v.l.n.r.: Djermo Roest, Lars de Visser, Mick de Vette en coach Robert de Bie (teamlid Patrik Roest ontbreekt op de foto).

Jeugdteam 6, kampioen

Team 6, kampioen 3e klasse: v.l.n.r..: Yuraj Mangalgi, Siddarth Tapkhirwala en Vedanth Subramanian (teamlid Janu Verdonschot ontbreekt op de foto).

IMG_3202

Team 8, kampioen 5e klasse: v.l.n.r. Maxim Kruzynski, Tim Hoveling, Thijmen van Woudenberg en coach Florian Burgerhout.

image3

Team 11, kampioen 6e klasse: v.l.n.r. Abel van der Borst, River Briët, Douwe van Woudenberg en Yann Beek.