Jeugd Hilversum behaalt ruime overwinningen in week 3

Zowel Hilversum 2 als Hilversum 5 draaien goed mee bovenin de poule en strijden beiden om de 1e plek.

2e klasse, Hilversum 2- Rega 4: 10-0

Djermo Roest 3, Fons Verkerk 3, Jurgen Mulder 3 en de dubbel

Jeugd 2 bleek dit weekend in topconditie te zijn. In actie kwamen dit maal Jurgen, Fons en Djermo. De eerste 4 wedstrijden werden in slechts 50 minuten gespeeld. (is dit een record?) Maar dat kan ook bijna niet anders als je geen 1 game uit handen geeft. Na de pauze bleek Djermo dit tempo wel vol te willen houden want die scoorde ook 3-0 wat de stand op 5-0 voor Hilversum bracht. Het team begon zelfs al voorzichtig te dromen van een 10-0 overwinning tegen het toch zwakkere Rega. Jurgen had de wedstrijd daarna  4 sets nodig om de overwinning te behalen, maar Fons en Djermo deden dat vervolgens weer  met een koelbloedige 3-0.

Met een stand van 9-0 en slechts 1 game uit handen gegeven kon die 10-0  bijna niet meer mis gaan. Jurgen trad aan voor de laatste wedstrijd en verloor de 1e set met 7-11, vervolgens ook de 2e met 7-11. Zou het dan toch mislukken? Na een paar strenge woorden van de coach en de aanmoedigingen van Fons en Djermo wist Jurgen zichzelf te hervinden en bracht de stand op 2-2 waardoor het toch nog heel spannend werd. Gelukkig bleek dat Jurgen zichzelf echt kan terugvechten en dat werd beloond met een 3-2 winst. Coach Frans bleek uitermate tevreden met deze overwinning en trakteerde het team op bitterballen wat met gejuich werd ontvangen.

Jeugd 2 verstevigd met deze 10-0 winst zijn 1e plaats in de competitie.

jeugd hilversum 2 najaar 2013 met flinke overwinning jeugd hilversum 2 aan de bitterballen

Hilversum 5 – DTV Smash 1:  7 – 3
Niek van Tongeren 1, Jelle Mulder 2, Jeroen Lugtenburg 3 en het gewonnen dubbelspel

We moesten tegen de koploper van de poule. Ons team had 11 punten en de koploper had 12 punten. We stonden voor met 4-0 voor, maar toen hadden we er een wedstrijd verloren. En stond het 4-1 en toen speelde we opeens niet zo goed meer we kwamen op 6-3 terecht.

Dan de laatste wedstrijd die was spannend. Onze beste man jeroen moest spelen. Hij stond 2-0 in games achter. Hij won de derde game met 11-5 en vervolgens won hij nog een game met alweer 11-5. De vijfde game is de beslissende game of het wordt 6-4 voor ons of 7-3 voor ons. Het werd 7-3 voor ons. Ons team bestond uit 3 mensen, Ik, Jeroen en Jelle. Davey viel uit.

geschreven door: Niek van Tongeren

Doordat de andere concurrent S.V.E. met 10-0 wist te winnen blijft Hilversum ondanks de winst toch op een tweede plaats staan met 3 punten achterstand op de nieuwe koploper! (redactie)

Jelle Finale laddercompetitie