Jeugd 2 wint in spannende strijd van HBC 1

Hilversum 2 – HBC 1: 6-4
Patrik Roest 3, Heleen Hop 2, Felicia Faas 1

Het was een zwoele winterdag, toen iedereen om half 11 was aangekomen. De tegenstander stond al in te spelen toen wij pas begonnen. Heleen begon (zoals altijd) als eerste en moest tegen Wouter Roos, een lastige noppen speler die bijna alles met zijn backhand speelde. De eerste game was nog even inkomen tegen noppen en die ging met 11-6 verloren. Daarna won Heleen de game met 11-9, maar ze verloor uiteindelijk met 3-1. De 2e wedstrijd was Patrik tegen Ashkan Issazadeh, die Patrik goed met 3-1 won. Daarna verloor Felicia van de sterke Max Rensink in een zeer spannende 5-setter, waarna Felicia en Heleen een dubbel vormden. De eerste game was nog inkomen met aan beide kanten veel fouten, met 4 foute opslagen van Ashkan werd de game met 11-9 binnengehaald. De dames haalden ook de 2e game binnen met 11-6. Max en Ashkan herpakten zich en wonnen 2 games 11-9 en 14-12. De laatste game ging helaas met 11-9 verloren, waardoor Hilversum met 3-1 achter kwam te staan.

Het was Patriks beurt om aan te treden tegen Wouter. Coach Arnoud had het recept van Wouter door en Patrik won betrekkelijk makkelijk van de noppenspeler. De volgende wedstrijd was Heleen tegen Max. Deze wedstrijd won Heleen redelijk makkelijk met 3-1. Daaropvolgend speelde Felicia tegen Ashkan en het werd een spannende pot die Felicia uiteindelijk in de 5e game won. De volgende wedstrijd werd een 3-0 voor Patrik tegen Max, alle games werden 11-7. Felicia had het daarna (begrijpelijk) lastig tegen Wouter en verloor net 3-1. De wedstrijd daarna was de spannendste van  de dag. Heleen won met 16-14 in de 5e van Ashkan met steun van vele senioren. Uiteindelijk een prima resultaat tegen de concurrent!

Door Patrik Roest

Patrik Roest scoorde een hattrick tegen het eerste team van HBC