Jeugd 2 nog steeds in titelrace Landelijk C

Afgelopen zaterdag werd de belangrijke wedstrijd tussen ons beloftenteam en SVN 1 afgewerkt. Tot zaterdag stond ons beloftenteam één punt achter op de koploper Vriendenschaar. Deze achterstand is tot de laatste wedstrijd in stand gebleven, aangezien Vriendenschaar uit bij Bergeijk eveneens won met 2-8.

SVN 1 – TTV Hilversum 2 2-8
Persoonlijke resultaten: Heleen Hop 3, Patrik Roest 2, Sander van Buul 3, Dubbel 0

Onder leiding van coach André Louwen toog het team met toeschouwers in de TTV Hilversum Bus naar Naaldwijk. Na een reis van meer dan een uur kon de wedstrijd om 13.30 uur aanvangen. Heleen beet het spits af en won met gemak de eerste wedstrijd met 3-0 van J. Sonneveld. Nu was de beurt aan Sander ook hij won de wedstrijd knap met 3-1. Met name de laatste game was een walkover tegen B. Vollebregt. Patrik maakte er een bloedstollende wedstrijd van en won uiteindelijk in vijven (16-18) van N. Haagsma.

Een goede start dus. Het team wist echter dat elk punt belangrijk was dus op naar het dubbel. Patrik en Sander verloren deze uiteindelijk in vijven na een 1-2 voorsprong. De teleurstelling was groot over dit verloren punt. Heleen won vervolgens met 3-1 van Vollebregt. Patrik met 3-0 van Sonneveld en Sander won met 3-0 van Haagsma. Een goede tussenstand van 1-6, hoewel de coach had ingezet op een 0-10.

De laatste drie wedstrijden gingen beginnen. De spanning stond er flink op en het team raakte enigszins vermoeid tegen deze over het algemeen 4-6 jaar oudere tegenstanders, waarvan er één ook reeds ervaring had in Landelijk B. Patrik verloor zijn wedstrijd tegen Vollebregt in vijven (13-11), waarbij drie games boven de 11 eindigden. Flinke tegenvaller voor het team en voor Patrik zelf. Heleen en Sander wonnen hun potjes met 3-1 van Haagsma respectievelijk Sonneveld.

Het is een lange middag geworden. Na totaal 4,5 uur spel prijkte de einduitslag van 2-8 in het voordeel van ons beloftenteam op het scorebord. Hilversum staat met nog één uitwedstrijd te gaan nog 1 punt achter op Vriendenschaar. Bij gelijk puntenaantal is Hilversum kampioen op grond van het onderlinge resultaat. Elk puntje telt dus de komende week. 1 december is de slotwedstrijd met de uitwedstrijd bij HBC in Heemstede (aanvang 15.00 uur). De bus vertrekt om 13.00 uur naar Heemstede. Supporters die mee willen naar Heemstede dienen zich zo spoedig mogelijk aan te melden voor de busreis. Zet hem op toppers! Op naar het kampioenschap en naar Landelijk B.

Stand per 25-11-2012:

Vriendenschaar 1 9 – 64