Jeugd 2 maakt mooie start in de competitie

Ook bij de jeugd moeten de verslaggevers even warm draaien, maar de verslaggever van Hilversum 2 maakte dat meer dan goed.

Hilversum 2- Rega 2:  7-3
Djermo3, Lars 2, Fons 1 en de dubbel

Na een aantal seizoenen van afwezigheid heeft TTV Hilversum deze voorjaarscompetitie weer een 1e klasse spelend jeugdteam. Het team, bestaande uit Lars de Visser (afkomstig uit de 3e klasse) Fons Verkerk en Djermo Roest (beide afkomstig uit de 2e  klasse) maakte een mooie start door in eigen huis met 7-3 van Rega 2 te winnen.

Lars mocht de spits afbijten en maakte er gelijk een 5 setter van. Bij een 2-2 stand wist Lars de 5e set overtuigend te winnen met 11-1. Djermo wist het volgende punt ook binnen te halen met set standen van 11-6, 11-2, en 11-7. Fons herhaalde dat kunstje met 11-5, 11-5 en 11-7. De dubbel Lars/Djermo bleek ook succesvol. In weer 3 sets ging ook dit punt naar Hilversum.

Djermo haalde het 5e punt binnen in een 5 setter tegen Justin. Lars verloor zijn volgende wedstrijd tegen zijn naamgenoot van Rega, maar ook weer in een 5 setter. En ook de volgende wedstrijd van Fons werd een 5 setter die een regelrechte thriller genoemd kan worden. Met setstanden van o.a. 14-12, 15-13 en 10-12 mocht de enorme vechtlust van Fons helaas net niet tot een overwinning leiden. Ook de volgende 2 wedstrijden werden weer 5 setters waardoor  het een lange zit werd voor de aanwezige ouders. Puntje voor Hilversum en puntje voor Rega, stand op dat moment 6-3- voor Hilversum. Lars mocht deze dag afsluiten waarbij het in de 4e set ook nog even spannend werd, maar Lars wist deze toch winnend af te sluiten met 15-13.

En zo werd het een lange competitie dag die met een mooie 7-3 overwinning werd beloond.

Fons Verkerk

Djermo Roest Lars de Visser