Hilversum naar de eredivisie? Zaterdag thuis de aftrap van een spannend seizoen

De tafeltenniscompetitie gaat weer van start. De landelijke teams van TTV Hilversum komen zaterdag direct al thuis in actie. Hamvraag is of ons eerste team er dit seizoen in slaagt de felbegeerde promotie naar de eredivisie tot stand te brengen. Dat zou een mijlpaal betekenen voor de vereniging.

Heren eerste divisie

Het vlaggeschip van de vereniging is versterkt door de komst voor Merijn de Bruin. De Amsterdammer heeft de nodige eredivisie-ervaring.

Tafeltennisexperts denken dat Hilversum een goede kans heeft om door te stoten naar de hoogste klasse. ,,Met Frank Rengenhart en Merijn de Bruin heeft Hilversum twee sterke troeven in handen”, zegt kenner Arjen Hoogeveen. ,,Als deze twee spelers elke week worden opgesteld, twijfel ik er niet aan dat Hilversum het kampioenschap pakt.”

Voornaamste concurrent lijkt Scylla. De ontmoetingen met de Leidse club staan gepland voor de 5e en 10e speelweek, wat tot een mooie climax kan leiden.

De beide kopmannen van Hilversum komen zaterdag a.s. samen met Arnoud Meijer in actie tegen Dordrecht, een niet te onderschatten tegenstander in de eerste divisie. Het is tevens het debuut van Merijn de Bruin voor TTV Hilversum. De Bruin zal komende zaterdag aan het thuispubliek worden voorgesteld tijdens de teampresentatie, die aan de landelijke wedstrijden voorafgaat.

Heren tweede divisie

Ook het tweede van Hilversum, bestaande uit Lars Adema, Jelle Goossens, Wouter Schoeber en Wouter van de Mark is gebrand om het kampioenschap binnen te halen in de tweede divisie. Hilversum is geen uitgesproken favoriet, maar behoort wel tot de kanshebbers. En dat maakt de competitie spannend en aantrekkelijk. Hilversum krijgt zaterdag SKF 2 op bezoek en moet in staat zijn tegen dit team een ruime overwinning binnen te halen. Voor ons tweede komt de concurrentie vooral uit het noorden. Argus uit Harkstede heeft, net als Hilversum, haar zinnen gezet op het kampioenschap.

Heren derde divisie

Een treetje lager, in de derde divisie, treedt Hilversum 3 aan tegen SKF 3. Net als team 1 en 2 heeftl ook team 3, bestaande uit René Arbon, Hans den Blanken, Raymond van Putten en René van de Velde, het kampioenschap op het netvlies staan. Een ruime overwinning op SKF 3 kan de titelaspiraties kracht bijzetten.

Dames 1e divisie

Het eerste damesteam van Hilversum is ten opzichte van vorig seizoen ongewijzigd gebleven. Guusje Hendriks, Kelly Leideritz en Elisa Stuveling gaan, net als vorig seizoen voor handhaving in de eerste divisie. Ons eerste team heeft een aantrekkelijke poule, qua tegenstanders en qua afstanden.

Hilversum opent de competitie thuis met een duel tegen Avanti, de roemruchte club uit Hazerswoude.

Jongens landelijk A

Het eerste jongensteam doet dit seizoen een serieuze gooi naar het kampioenschap van Nederland. Of Hilversum met Bastiaan van der sanden, Ilan Meijer en Roy kapel ook echt het sterkste jeugdteam heeft, zal pas dit voorjaar blijken. De competitie in landelijk A moet worden beschouwd als een opwarmertje voor het echte werk. Nu maar hopen dat de tegenstanders niet worden onderschat.

Zaterdag komt SVE op bezoek. Jongens 1 speelt haar thuiswedstrijden om 15 uur en speelt dus tegelijkertijd met de seniorenteams, die om 16 uur starten.

Jongens landelijk C

Het jongetalententeam van Hilversum maakt zaterdag z’n debuut in de landelijke competitie. Dat wordt nog best spannend voor Jens Beugelaar, Sander van Buul, Heleen Hop en Patrik Roest. Het kadetten- en pupillenteam zal de komende jaren nog van zich doen spreken.

We zijn benieuwd naar het optreden van deze youngsters tegen het onbekende Wilvo/Bergeijk 2, dat vanuit Limburg al vroeg op pad moet. Dit duel in Landelijk C begint namelijk al om 11 uur.

Overige jeugdteams

Ook de overige jeugdteams van Hilversum komen zaterdag om 11 uur in actie. Zonder de jeugd en haar enthousiaste begeleiders had het Hilversumse tafeltennis nooit tachtig jaar kunnen voortbestaan. Het was dan al lang doodgebloed. Iedere tafeltennisliefhebber kan dit seizoen op z’n eigen manier extra aandacht geven aan de jeugd en even stilstaan bij hoe het tachtig jaar geleden allemaal begon. De kinderen van nu verdienen alle aandacht. Kom zaterdag tussen 11 en 14 uur gerust langs en geniet van al dat jeugdig enthousiasme.