Zware nederlagen voor dames 1 en heren 1

Op zaterdag 15 november zijn het eerste herenteam en het eerste damesteam tegen zware nederlagen gelopen. In een goed gevulde zaal zagen ongeveer 75 toeschouwers dat er heel veel strijd werd geleverd, maar dat het wedstrijdverloop niet bepaald gunstig verliep. De heren kregen met 5-1 klop van Scylla uit Leiden en zagen daardoor hun kansen voor plaatsing bij de beste vier minimaal worden. De plaatsing voor de Eredivisie A komt echter nog niet in gevaar, maar de op het oog zo veilige marge is als sneeuw voor de zon verdwenen. De dames gingen met 6-0 onderuit tegen FVT uit Rotterdam. Ook hier waren zeker kansen voor de thuisploeg, maar toch konden de dames niet zorgen dat dit ook in de score was terug te zien.

Niet voor het eerst dit seizoen speelde Tanja Helle direct een lange en spannende wedstrijd. Tegen Jacintha de Hoop sleepte Tanja er een vijfde game uit die uitliep op een thriller. Helaas kon Tanja enkele matchpoints niet verzilveren en zag Jacintha met 17-15 winnen. Marianna Rolikova pakte brutaal de eerste game tegen Jasminka Oeij, maar kon pas in de vierde game weer mee met het snelle spel van de Rotterdamse. Helaas ging de game met 16-14 verloren waardoor er een 2-0 achterstand op het scorebord stond. Esther van den Heuvel verweerde zich kranig tegen Sotiaopoulou, maar de Griekse speelster bleek in vier games te sterk. Na de pauze was Tanja niet opgewassen tegen het spel van Jasminka. Alleen de derde game kon gewonnen worden, de overige games ging met duidelijke cijfers naar haar opponent. Ook Marianna kwam er net niet aan te pas tegen Sotiaopoulou. Drie games lang leek het gelijk op te gaan, maar gamewinst zat er niet in. De enige spannend wedstrijd na de pauze was de wedstrijd van Esther tegen Jacintha. In de vierde game leek de wedstrijd voorbij toen Jacintha vier matchpoints op rij kreeg. En foutje van Jacintha en twee geweldige punten van Esther en even later was het een vijfde game. Daarin liet Jacintha haar beste spel zien en zette Esther op ruime achterstand die ze niet meer kon goedmaken. Ondanks dat er geen punten konden worden bijgeschreven aan het totaal, kon er tevreden worden teruggekeken op de wedstrijden.

Bij de heren was de teleurstelling groter. Er werd maar liefst met 5-1 verloren van Scylla dat door deze uitslag dichtbij Hilversum komt. Een geflatteerde overwinning, maar wel eentje die telt. In de eerste partij van de speelde de twee kopmannen tegen elkaar. Nathan van der Lee en Thomas Benit hielden elkaar aardig in evenwicht, maar Thomas was in staat meer risico te nemen en kwam snoeihard door met zowel zijn forehand en backhand. In vier games ging de overwinning naar Scylla. Benjamin Xu versloeg met gevarieerd spel Merijn de Bruin met ruime cijfers. Alleen in de derde game leek Merijn aan te haken, maar gamewinst zat er niet in. Een flink streep door de rekening was het verlies van Gamal de Groot tegen Olivier Altenburg. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor de Hilversummer, maar zeer ongelukkig trok hij toch aan het kortste eind. Een matchpoint was niet aan hem besteed, maar het eerste voor Olivier wel; 12-10. Na de pauze deed Nathan direct wat terug door Benjamin in drie games te verslaan. Een opmaat voor meer zo leek het althans. Gamal schoot uit de startblokken tegen kopman Thomas en pakte een voorsprong. Weer draaide het voor Gamal op een vijfde game uit en weer kon hij de wedstrijd niet winnend afsluiten. Merijn kon zich in de laatste wedstrijd nog zeer knap terug knokken van een 2-0 achterstand in games door de derde en vierde game ruim boven de 10 te winnen. In de vijfde game was Olivier duidelijk sterker en pakte een ruime voorsprong die hij niet meer weggaf. Ondanks de teleurstelling moet een groot compliment aan het team van Scylla worden gegeven, dat vol energie en strijd aan de wedstrijd begon en duidelijk voor het laatste kansen vocht. Door de nederlaag is de laatste wedstrijd tegen DTK uit Klazienaveen cruciaal. Punten zullen gehaald moeten worden om de plaatsing voor de Eredivisie A zeker te stellen. Op zondag 30 november is dé thuiswedstrijd van het seizoen voor het team!