Wouter van der Mark nieuwe clubkampioen TTV Hilversum!

Een vernieuwde opzet van de clubkampioenschappen, waar iedereen op zondag 21 december kon strijden om de titel, heeft ook een nieuwe clubkampioen opgeleverd. Wouter van der Mark kroonde zich voor het eerst tot ‘beste speler van de club’. Meer dan 50 deelnemers hadden zich in geschreven en door hen werd gestreden in drie ratingklassen.

In de hoogste klasse waren weinig verrassingen te noteren. De acht hoogstgeplaatste spelers plaatsten zich allemaal voor de kwartfinales. Arjen Hoogeveen won in vijf games van Wilfred Schipper, waarmee de eerste verrassing een feit was. Ook won Arnoud Meijer, misschien een tikje verrassend, van Raymond van Putten in vijf games. Jelle Goossens rekende in drie games af met Donald Hessing en ook Wouter van der Mark kon zich uiteindelijk eenvoudig ontdoen van Wouter Schoeber. De halve finales leverde weinig vuurwerk op. Arjen kwam er net echt aan te pas tegen Arnoud en ook Wouter had weinig moeite met Jelle, die zijn favorietenrol niet kon waarmaken. De finale was een waar spektakel. Wouter kwam relatief eenvoudig met 2-0 voor door met keiharde spinballen Arnoud alle kanten op sturen. Arnoud was verbeten om de titel te pakken en gaf zich niet gewonnen. De derde game werd makkelijk gewonnen en ook de vierde game leek eenvoudig naar de verdediger te gaan. Wouter knokte zich terug, kreeg een matchpoint maar Arnoud won de game toch. In de vijfde game was het spel minder tot dat Arnoud drie matchpoints kreeg. De matchpoints werden vakkundig weggewerkt en op 10-10 volgde het absolute hoogtepunt van de dag. Met twee ongekende punten sloeg Wouter zich langs Arnoud en was de vreugde daar. Wouter clubkampioen van TTV Hilversum.

In de tweede klasse werden er lange en mooie wedstrijden gespeeld. De kwartfinales won Jos Kleijne van Ed Stevens, Hans Hermsen stopte de opmars van Duco Lieste, Guido Kreike kon het niet bolwerken tegen Ton Westra Hoekstra en Ronald Lammertse versloeg rising-star Yury Reijersen. De halve finales waren een prooi voor Hans en Ronald die respectievelijk Jos en Ton versloegen. De finale werd dus een onderonsje tussen de nummer 1 en 2 geplaatst in deze categorie. Tegen de plaatsing in wist Hans Ronald te verslaan in vier games waardoor Hans de felicitaties in ontvangst mocht nemen als winnaar van de tweede klasse.

In de derde klasse streden zeven deelnemers om de titel. De enige vrouwelijk deelneemster, Bep Jansen, bleef alle mannen voor en kon de eerste prijs in ontvangst nemen. Pieter van de Spek werd tweede en Jan Hagen derde.

Na de prijsuitreiking werden de kampioenen uit het voorjaar en najaar van 2014 nog gehuldigd met applaus en een fles wijn. Daarna bleef het nog even gezellig in de kantine en werd er nagepraat over de gezellige dag. Onderwerp van het gesprek bleef toch de grandioze wijze waarop Wouter van der Mark op matchpoint kwam en verzilverde. Een geslaagde dag en nieuwe opzet met hopelijk volgend jaar nog meer deelnemers!