Wedden dat ik het kan?

Op zaterdag 30 september om 20:00 uur zijn Gamal de Groot en Arnoud Meijer op de landelijke televisie te zien. Zij laten in het programma van SBS6 bij ‘Wedden dat ik het kan’ zien dat ze behalve met een tafeltennisbal, ook met een ei kunnen overspelen.

Het begon allemaal in de zomervakantie. De redactie van ‘Wedden dat ik het kan’ was op zoek naar nieuwe weddenschappen en hadden een filmpje gevonden van 2 mannen die een ei over konden spelen met hun tafeltennisbatje. Het leek een mooie uitdaging te zijn, maar waar vind je twee spelers die dit ook kunnen? Al snel werd er door de redactieleden naar Marlies Falke, productieleider en competitielid bij TTV Hilversum, gekeken. Zij schreef in de Whatsappgroep van de senioren die op maandagavond trainen de oproep of er mensen waren die dit konden. Direct werden de namen van Gamal en Arnoud genoemd. Wat eerst als grap werd gezien, werd toch een stuk serieuzer toen Arnoud door de redactie gebeld werd of ze al geoefend hadden. Op dat moment was dat nog niet het geval, maar in de week erna zou de eerste trainingssessie gefilmd worden.

Na de eerste keer oefenen bleek het toch een stuk lastiger dan gedacht. De beste poging werd gefilmd en opgestuurd naar de redactie, die dit spektakel wel eens met eigen ogen wilden aanschouwen. Nadat zij dit live gezien (en geprobeerd) hadden, werd de uiteindelijke weddenschap geformuleerd: ‘Wedden dat wij met een rauw ei 12x over kunnen spelen, zonder dat deze kapot gaat’. Omdat een fout in een klein hoekje zit, kregen we hier drie pogingen voor.

Na vele uurtjes oefenen en nog meer kapotte eieren waren de opnames op 7 september. Gesteund door Hilversumleden Janneke, Toni, Ton, Jeroen en Oscar die in het publiek plaats namen, mochten Gamal en Arnoud laten zien of ze deze weddenschap daadwerkelijk tot een goed einde konden brengen. En of dit gelukt is…? Kijk aanstaande zaterdag om 20:00 uur naar SBS6 om er achter te komen!

Hier alvast de promo: