Voorbeschouwing dames eredivisie Hilversum – TTV Librae Heerlen

Op de eredivisie heren na (die komen pas op 18 februari in actie) starten alle landelijke herenteams de voorjaarscompetitie met een uitwedstrijd. Het enige thuisspelende team is dat van de dames die in de eredivisie nog zes wedstrijden te gaan hebben alvorens aan de nacompetitie te kunnen beginnen.

Laten we eens beginnen met de stand na acht wedstrijden:

Dozy Den Helder 42
VTV 36
SKF 29
Scylla 25
AnytimeFitness/Westa 20
TTV Librae Heerlen 19
Hilversum 17
Scyedam 4

Zaterdag om 16.00 komt Heerlen op bezoek. De uitwedstrijd ging met 4-2 maar de tieners van coach Lex Bruijn, maar die zullen in de thuiswedstrijd uit een ander vaatje moeten tappen om dit kunststukje te herhalen. Naar verwachting zal een sterk gewijzigd en versterkt Heerlen de komende wedstrijden alles op alles zetten om alsnog de play-off te halen. Het jeugdige talent Rachel Gerarts zal naar een langdurige blessure zaterdag haar rentree maken. Zij speelde de eerste competitiewedstrijd in september en won toen knap 2 partijen tegen SKF. Naast Rachel komt ongetwijfeld de Chinese kopvrouw Yun Zhang voor in de opstelling. Zij heeft pas drie partijen verloren en was in de thuiswedstrijd een niet te nemen horde voor onze youngsters. En dan zal ook de nieuwe Heerlense aanwinst Zhuo Xu haar debuut maken in Hilversum. Het was natuurlijk de bedoeling dat deze jonge een zeer sterke Chinese al veel eerder haar opwachting zou maken in het team, maar zij was zeer zwaar geblesseerd. Of zij al voor de volle 100 procent kan spelen is nog maar de vraag, maar wil zij straks een rol spelen in de nacompetitie dan zal zij de laatste 6 wedstrijden mee moeten doen. Het is lastig om haar sterkte precies in te schatten, maar als we de verhalen mogen geloven zal Xu weinig tot misschien zelfs wel niets verliezen in de competitie. Mocht Heerlen de play-off met een eindsprint halen, dan zijn zij meteen mede favoriet voor de titel.

Er staat de Hilversumse meiden dus een pittige klus te wachten, maar daar worden ze alleen maar beter van. Zij zullen tot het uiterste gaan en volop strijd leveren. Daarbij is de steun van supporters wel heel erg nodig. Laat ze dus niet alleen deze gevreesde tegenstander tegemoet treden, maar kom, klap en juich op deze mooie tafeltennismiddag.

Selecties met achter de naam de plaats op de ELO ranglijst.
Hilversum: Lisette van Es (30), Sharon Janssen (39), Heleen Hop (47), Kim Hergelink (50)
Heerlen: Yun Zhang (9), Rachel Gerarts (28), Zhuo Xu (-), Rianne Strik (68), Laura van Oppen (92), Eline Gelderman (147)