Verslag dames 1 – Westa 1 door de ogen van nieuwe speelster Esther

Marianna Rolikova, Tanja Helle & Esther van den Heuvel vormen samen de hoofdmacht van Hilversum en mochten op zondag 14 september om 14.00 uur aantreden in Wessem. Tanja kwam met de trein vanuit Amsterdam en kon zo nog even studeren, Marianna en support Tim met de auto vanuit Amsterdam enzo ook Esther met support van Olaf vanuit Enschede.

Marianna beet het spits af en begon tegen Lynn van der Elsen maar leek moeite te hebben met de plastic bal in combinatie met de korte noppen van haar tegenstander. Korte rally’s met helaas teveel fouten resulteerde in een 3-0 verlies. Marianna bleef gelukkig goed lachs en vertelde dat de tweede wedstrijd altijd beter gaat. We houden van perspectief. Als tweede mocht Esther haar debuut maken in de eredivisie. Met een paar tips van Tanja, in de trant van ‘even de scheidsrechters en Amber een hand geven, je batje laten keuren en een kleur rood/zwart kiezen voor de service’ begon ze onrustig aan de wedstrijd. Gedurende de wedstrijd werd dit beter. Met goede coaching van Tanja kreeg Esther in de derde game toch duidelijk meer grip op de wedstrijd en eigen spel en stond het 9-9. Helaas bleef het ook bij deze 9 punten en stond de 3-0 in het voordeel van Amber van de Velde op het bord. Ook Melissa Bours stond in de basis bij Westa. Met een service die bijna het plafond raakte bij het opgooien pakte ze veel punten. Tanja ‘was rushing’ als ik mijn teamgenoot Marianna mag geloven. Het was lastig om in tempo aan te passen en eerlijk is eerlijk, dit was ook de verdienste van Melissa die goed en mooi tafeltennis liet zien; 3-0.

In de break konden de neusjes weer dezelfde kant op en kon het natuurlijk alleen maar beter!  Esther tegen Lynn leek een lastig verhaal te worden. Allereerst de service return eens op tafel krijgen. De tweede game lukt dit aardig en dit resulteerde in iets leukere rally’s. Helaas wederom een 3-0 nederlaag. Marianna vs. Melissa en inderdaad deze wedstrijd was beter dan de vorige. Meer controle in haar backspin ballen en zo een betere opbouw. In de afronding zit nog verbetering. Met een 5-0 achterstand op een scorebord werd het tijd dat Tanja orde op zaken ging stellen. Met een tussenstand van 1-1 en mooie rally’s, hadden wij het volste vertrouwen dat Tanja de wedstrijd naar zich toe zou trekken. Helaas bleek haar spel niet consequent genoeg en hier kon Amber goed gebruik van maken. De vierde game kende nog wel een spannend einde ver boven de tien punten.

Alle zes onze pootjes nog steeds op de grond en met slechts 1 gamewinst weer terug naar huis… Het positieve hierin is dat Westa wel de jongste, maar niet de minste ploeg heeft EN dat dit dus alleen maar beter kan! Die Twentse nuchterheid in dit team werpt z’n vruchten nog wel af.

Een een kleine opsomming van een paar leuke momenten op deze zondag middag;

– Marianna heeft 100 plastic 40+ ballen thuis, maar had er nog niet mee getraind.

– Tanja haar relaxte voorbereiding in de trein werd lichtelijke verstoort door de NS met 30 minuten vertraging.

– Uiteindelijk was ze nog op tijd met dank aan Tim, wie haar heeft opgehaald van het station.

– Tanja kan altijd nog modeontwerpster worden mocht ze twaalf jaar studeren voor kinderarts te lang vinden… Ze knipte de rechtermouw van haar shirt af omdat deze tot over haar elleboog viel.

– Een eerdere poging om deze te verkorten met een elastiekje mislukte.

– Esther had de mooiste overspin-super-rally van de dag en won deze ook.

– Met toestemming van mijn teamgenoten die het met me eens waren mag ik dit vermelden 😉

– Het woord ‘vuurdoop’ kan voor verwarring zorgen, zeker als het Twents uit wordt gesproken; vuurdoooop. Tanja zei dat ze het een beetje laat vond voor ‘vuur dr op’ #hihilarisch

– Ben Ros is een lieve scheidsrechter die Esther tijdens haar debuut op haar gemak probeerde te stellen, waarvoor dank!

We zijn het er alle drie over eens dat we een leuk gemêleerd team zijn en kijken uit naar de resterende wedstrijden. Volgend weekend een vrije ronde en zo kunnen we ons goed voorbereiden op de thuiswedstrijd op 27 september tegen het sterke SKF uit Veenendaal. Maar het is SUPERSATURDAY en dan kunnen er hele mooie dingen gebeuren heb ik me laten vertellen. Wij staan in elk geval te popelen om ons eerste punt binnen te halen!

Namens dames 1,

Esther van den Heuvel