Veel jeugdspelers plaatsen zich voor kwartfinale meerkampen

Op zondag 25 oktober waren bij Hilversum de afdelingsfinale van de meerkampen. Inzet was een plaats in de landelijke kwartfinale van deze meerkampen op 6 december aanstaande.

In verschillende leeftijdscategorieën kwamen veel spelers van Hilversum in actie. En veel van deze spelers wisten zich uiteindelijk te plaatsen voor de volgende ronde. Een aantal spelers had door de hoge notering op de ranglijsten al vrijstelling verkregen voor landelijke kwartfinale.

Bij de meisjes junioren had Heleen Hop al vrijstelling, maar heel knap wist Neha Gupta al haar wedstrijden te winnen. Vooral haar winst tegen Sharon van Zelderen (TTVN) mag bijzonder knap worden genoemd. Een leeftijdscategorie lager, de meisjes kadetten, volgde Lotte Hoogeveen het voorbeeld van Neha en ging zonder verlies door. Maike den Blanken won éénmaal en haalde het niet. Bij de meisjes pupillen heeft Hilversum met Iris de Bie en Anne Hoogeveen twee toppers in huis waardoor zij ook vrijstelling hadden. Niral Gupta voegde zich bij het tweetal door ook al haar wedstrijden te winnen.

Bij de jongens waren er wisselende successen. Max Koopman heeft bij de junioren vrijstelling verkregen en Patrik Roest eindigde als derde wat ruim voldoende was voor plaatsing voor de volgende ronde. Bij de kadetten bevestigde Lars de Visser nogmaals dat hij goed bezig is door zijn poule te winnen zonder nederlaag. Djermo Roest viel met zijn vijfde plaats net buiten de boot. Bij de welpen kon Yann Beek het niet bolwerken en verloor al zijn wedstrijden.