Uitnodiging: Eerste ‘Hilversum Tournament’ op 22 en 23 augustus!

Op 22 en 23 augustus organiseert tafeltennisvereniging Hilversum het eerste ‘Hilversum Tournament’. Het toernooi wordt een opstap voor de competitie 2015-2016 en aan het toernooi doen naast de eredivisie spelers van TTV Hilversum een groot aantal regerend en ex-Nederlands kampioenen mee. Zo komen topspeler Rajko Gommers, Nederlands kampioen uit 2012 Martijn de Vries en supertalent Roel Bogie in actie. Zij nemen het op tegen enkele spelers uit het buitenland waaronder Belgische top 12 spelers, Kilomo Vitta en Tim Janssens. Ook de uit China afkomstige Belg Zhang Dong Ying en de voor Kameroen uitkomende Urban Ngalim Keaforn zullen het de Nederlanders het vuur aan de schenen leggen.

Op zaterdag 22 augustus worden de voorrondes gespeeld. In deze voorrondes strijden 18 spelers in drie zeskampen om plaatsen in kwartfinales die op zondag 23 augustus gespeeld worden. Tijdens het toernooi vindt tevens de ‘kick-off’ plaats van een langdurige samenwerking tussen YMCA Nederland en TTV Hilversum. Het gemeenschappelijke doel is om kinderen met een achterstandsprobleem te laten sporten, waaronder natuurlijk tafeltennis. YMCA komt op zondag met een groep van 25 tot 30 kinderen naar het toernooi. De topspelers zullen zich vrijmaken om enige tijd met de jeugd op te trekken en er zijn andere activiteiten georganiseerd om hen kennis te laten maken met de tafeltennissport.

Zoals men gewend is bij TTV Hilversum is iedereen, jong en oud, welkom en is er voldoende te beleven. Naast dat er volop genoten kan worden van toptafeltennis, is voldoende gelegenheid om zelf ook even te spelen. Ook is de snelheidsmeter van de NTTB aanwezig, zodat je kan testen hoe hard je tegen een tafeltennisballetje slaat. Het bekende barpersoneel staat klaar om iedereen te voorzien van een hapje en een drankje. Hieronder vind je het globale programma van het ‘Hilversum Tournament’.

Wij nodigen iedereen van harte uit om een kijkje te nemen tijdens één of beide dagen van het toernooi. Graag tot zaterdag 22 en zondag 23 augustus aan de Vaartweg 52 in Hilversum!

Programma ‘Hilversum Tournament’:

Zaterdag 22 augustus

10:30    Zaal open

12:30    Start wedstrijden, 54 wedstrijden op 6 tafels

17:00    Einde wedstrijden

17:30    Presentatie uitslag en bekendmaking kwartfinales

18:00    Start feestavond met live-muziek!

Zondag 23 augustus

10:00    Zaal open en ontvangst YMCA