TTV Hilversum goed vertegenwoordigd op NK Senioren

Komend weekend worden in het Topsportcentrum Landstede in Zwolle de Nederlandse Kampioenschappen gespeeld. Vier spelers van TTV Hilversum behoren tot het deelnemersveld en zijn dus te bewonderen op het allerhoogste Nederlandse podium.

Slechts 28 dames en 24 heren mogen op dit jaarlijkse hoogtepunt voor de tafeltennissers op de eerste dag hun kunsten vertonen. De beste 8 spelers en speelsters kunnen ook op zondag worden bewonderd. Voor het eerst betreden namens Hilversum maar liefst 4 deelnemers de prachtige arena. Nathan van der Lee is een ervaren NK-ganger en niet zonder succes. Regelmatig weet hij door te dringen tot de kwartfinales en is hij regerend Nederlands kampioen in het heren dubbelspel. Zaterdag om 14.15 uur speelt Nathan zijn eerste wedstrijd tegen Bas Hergelink die onlangs nog zijn beide wedstrijden in de eredivisie tegen Hilversum winnend wist af te sluiten. Een lastige, maar geen onmogelijke klus voor Nathan. De winnaar van dit duel moet het in de volgende ronde opnemen tegen de als 1e geplaatste Laurens Tromer.

Twee dames, Heleen Hop en Marianna Rolikova, maken hun debuut op dit NK. In de singles bijten Heleen alsmede Lisette van Es om 12.45 het spits af. Heleen speelt tegen de in de Belgische Superdivisie uitkomende Melissa Bours. Een pittige klus, maar zeker niet onmogelijk. In een toernooi met meteen een afvalsysteem en wedstrijden waarbij het gaat om 4 gewonnen games spelen meer factoren een rol dan alleen tafeltennistechnische. Om dezelfde tijd neemt Lisette het op tegen Tali Cohen die zij onlangs in de competitie nog kon verslaan. Dat betekent overigens niet dat het een al bij voorbaat gewonnen wedstrijd zal zijn, maar dat er voor Lisette kansen zijn om door te dringen tot de laatste 16 is duidelijk. Drie kwartier later begint Marianna aan haar wedstrijd tegen Jacintha de Hoop. Voor de laatste weken in topvorm verkerende Marianna een zware tegenstandster, maar ook hier zijn er kansen om de 1/8e finales te halen.

Het toernooi begint overigens om 10.00 uur met het mixed dubbel waarin Lisette het samen met Bas Hergelink opneemt tegen Martin Katchanov en Melanie Bierdrager, terwijl Nathan gekoppeld aan Yana Timina in het strijdperk treedt tegen Collin Jager en Melissa Bours. Een wedstrijd met duidelijke winstkansen voor de Hilversumse topspeler. Meteen hier achteraan volgt het damesdubbel. Daarin speelt Marianna met Sharon Janssen tegen Angelique Gertenbach en Melanie Bierdrager. Heleen en haar verdedigende partner Marie Depuydt ontmoeten de zusjes De Hoop en Lisette neemt het samen met Amber van de Velde op tegen Carla Nouwen en Jasminka Oeij.

Voor de coaches Bert Olofsen, Gamal de Groot en Lex Bruijn belooft het een drukke dag te worden, maar ook een dag met mooi tafeltennis en hier en daar (kleine) winstkansen voor de Hilversumse vertegenwoordigers. In elk geval kunnen de twee debuterende dames bij voorbaat al trots zijn op het feit dat zij deel mogen nemen aan dit elitetoernooi. Overbodig om te zeggen dat supporters van harte welkom zijn. Nathan, Marianna, Heleen en Lisette kunnen alle steun gebruiken. Tot zaterdag dus.