Team 3 en 4 gehandhaafd, team 2 nog niet en team 5 degradeert

Met nog één competitieronde in het vooruitzicht is de spanning er voor de meeste landelijke poules van af. Voor team 2 is dit niet het geval en geldt in de laatste ronde; erop of eronder. Afgelopen zaterdag werd de laatste thuiswedstrijd gespeeld voor team 2 tot en met 5. Lees het verslag hieronder.

Team 2 heeft zichzelf thuis tegen Vriendenschaar een slechte dienst bewezen. Er konden slechts 3 punten worden bijgeschreven. Wouter van der Mark speelde zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen maar kwam niet goed in z’n spel en won één potje. Frank van der Wurff bleef daarbij zelfs bij achter en kon geen punt bijdragen. Gelukkig deed invaller Hans den Blanken wel een duid in het zakje door tweemaal te winnen waardoor het team in de laatste wedstrijd handhaving kan afdwingen. Vier punten moeten behaald worden in een rechtstreeks duel tegen degradatiekandidaat US.

Team 3 heeft zich prima staande gehouden in een pittige poule, waar het waarschijnlijk op een derde plek eindigt. Een 4-6 nederlaag tegen aanstaande kampioen TTV Appelscha was voldoende om zich definitief te handhaven. Jan Dubelaar won twee wedstrijden en ook Donald Hessing liet zien op de weg terug te zijn door twee overwinningen te boeken. Max Koopman bleef zonder overwinning. Voormalig jeugdtopper Stellan Smid was ongenaakbaar aan Friese zijde.

Team 4 leek een aantal weken geleden op weg om zich te mengen in de titelstrijd. Op papier kan dit nog, maar gaat in de praktijk niet gebeuren. Het team kon op papier ook nog degraderen, maar na een prima 7-3 overwinning op Pecos is dat niet meer mogelijk. Danny Mol pakte een gave hattrick en invaller Caspar Veenboer liet zien dat hij een derde divisiespeler is door ook drie overwinningen bij te schrijven. René van der Velde bleef ietwat achter maar wist toch één wedstrijd te winnen. Ook voor dit team een keurige derde plek.

Team 5 had een loodzware opgave om zich te handhaven in de sterkste 3e divisie poule. Al snel was duidelijk dat dit niet ging lukken, maar gedurende de competitie weerde het team zich kranig. Tegen De Toekomst uit Lochem werd, mede door het invallen van Caspar Veenboer in team 4, met 9-1 verloren. Sander van Buul won één wedstrijd, Patrik Roest en invaller Wolter van Popta kwamen niet tot winst. Het team degradeert daarmee naar de hoofdklasse.