Patrick Oeij, Cosmin Stan en Tali Cohen versterken herenteams

We zijn blij te kunnen melden dat Patrick Oeij en Cosmin Stan het eerste team komen versterken. Ook Tali Cohen, al langer verbonden aan onze club als trainingslid, gaat competitie spelen bij de één van de andere landelijke herenteams. Hieronder lees je het persbericht wat is uitgestuurd over de versterkingen.

Hilversum versterkt zich met Cosmin Stan, Patrick Oeij en Tali Cohen

De tafeltennisvereniging uit de ‘Mediastad’ heeft met ingang van het najaar van 2017 twee nieuwe spelers aangetrokken voor het eerste herenteam. Patrick Oeij en Cosmin Stan komen over van respectievelijk Van Wijnen/Smash ’70 en Itass/DTK’70. Het tweetal genoot het merendeel van hun opleiding bij FvT en speelde lange tijd samen bij de Rotterdamse club. Vanaf komend seizoen zijn ze herenigd bij TTV Hilversum. Daarnaast zal ook Tali Cohen vanaf komend seizoen de kleuren van TTV Hilversum in de landelijke herencompetitie verdedigen. Zij komt over van SKF, waar ze recent heeft aangegeven zowel bij de dames als heren te stoppen.

TTV Hilversum is erg verheugd met de komst van de spelers. Het versterken van het eerste team stond hoog op de verlanglijst van de vereniging. Na het plotselinge vertrek van Péter Sebestyén verliep het seizoen niet zoals verwacht. Op dit moment richt het team zich op handhaving via de play-downs van de eredivisie. De komst van de 25-jarige Tali Cohen wordt de selectie in de breedte versterkt. Zij is al een aantal jaar als trainingslid aan de vereniging gebonden en is een graag geziene gast binnen de vereniging. Fijn dat de vereniging nu ook van haar diensten als competitiespeler kan gaan genieten.

Cosmin Stan

De in Roemenië geboren Cosmin kwam op zijn twaalfde naar Nederland. Al snel werd zijn talent voor tafeltennis ook hier ontdekt. De jaren daarna was hij één van de meest belovende talenten van het Nederlandse tafeltennis. Bij de jeugd won Cosmin drie keer de Nederlandse titel in verschillende disciplines. Bij de senioren werd Cosmin met Westa Nederlands kampioen en won hij in 2015 het NK-dubbel met Nathan van der Lee.

Patrick Oeij

Patrick Oeij speelt dit seizoen bij DTK dat naar verwachting samen met Enjoy & Deploy gaat strijden om het landskampioenschap. Patrick is 24 jaar en werd Nederlands kampioen bij de pupillen. Hij kwam 1x uit op het jeugd EK en won daarnaast 2x de beker met FvT.