Nipt verlies heren 1 tegen Scylla

De heren van TTV Hilversum knokte opnieuw voor wat ze waard waren. Dat leverde, net zoals vorige week, ook nu twee punten op; 2-4. Ditmaal werd er verloren van Scylla uit Leiden, dat met Kazeem Nasiru een absolute topper in huis heeft.

Dat ondervond direct Frank van der Wurff die opnieuw als invaller zijn opwachting in de hoofdmacht maakte. Een dikke drie nul was het gevolg. In partij twee was Merijn de Bruin in eerste instantie niet bij machten om het Joey Boekkooi moeilijk te maken. De Bruin vocht zich terug van een 1-0 en 8-3 achterstand, waarna de wedstrijd kantelde en in vier games werd gewonnen door De Bruin. Jelle Goossens kwam niet in zijn spel tegen Olivier Altenburg. Goossens draaide een achterstand in de vijfde game met opportunisme en wat fortuin om en kon opnieuw een overwinning bijschrijven.

Na de pauze was ook De Bruin niet opgewassen tegen het weergaloze spel van Nasiru. De Bruin kwam alleen in game twee goed mee en kon op 9-9 niet doordrukken. Goossens startte goed tegen Boekkooi, maar gaf de eerste game toch uit handen. In het vervolg speelde Boekkooi zeer solide en vast waardoor Goossens met een 3-0 nederlaag het centercourt verliet. In de laatste wedstrijd liet Van der Wurff zien over veel potentie te beschikken en legde Altenburg het vuur aan de schenen. Altenburg kwam op een 2-1 voorsprong, maar Van der Wurff rechtte zijn rug. In game vijf kon hij dat niet herhalen waardoor de overwinning toch naar het team uit Leiden ging.