Negen ‘Hilversumse’ deelnemers Masters 2017; Ruan Greyling pakt titel bij de jeugd

In Leiden werden dit weekend de Masters 2017 gespeeld. Op vrijdag was het de beurt aan de beste 12 jeugdspelers van Nederland. Op zaterdag en zondag streden de beste 22 Nederlandse senioren en finalisten van de Jeugdmasters om de titel bij de Masters. TTV Hilversum was nog nooit zo goed vertegenwoordigd bij de Masters met negen ‘Hilversumse’ deelnemers.

Namens TTV Hilversum kwamen op vrijdag drie spelers uit; Heleen Hop en Kim Hergelink bij de meisjes en Ruan Greyling bij de jongens. Arjan Huiden en zijn broertje Elwin, trainingslid bij Hilversum, namen ook deel. Heleen en Kim haalde niet hun beste resultaat en werden respectievelijk 9e en 7e. Ruan ging voor de titel en kwam in de finale een bekende tegen; Arjan. In november Ruan had de finale van het A-toernooi nog verloren, maar nu was Ruan heer en meester en versloeg Arjan met 3-0. Een prachtige titel bij één van de sterkste jeugdtoernooien van het jaar en een opsteker voor het begin van het seizoen. Elwin werd uiteindelijk keurig 7e.

fotoruanjeugdmasters

Dankzij winst bij de jeugd mocht Ruan op zaterdag meedoen bij de heren. Ook Heleen en Kim mochten op basis van hun ranking bij de dames deelnemen. Daarnaast kwamen ook Lisette van Es en Merijn de Bruin uit namens TTV Hilversum. Daarnaast kwamen ook Arnoud Meijer, Tali Cohen en verliezend finalist Arjan in actie op zaterdag waarmee het aantal ‘Hilversumse’ deelnemers op acht kwam te staan. Ruan kon zijn goede vorm van de vrijdag vasthouden maar kon niet doordringen tot de volgende ronde. Tegen Patrick Oeij kwam Ruan tot een vijfde game, maar daar bleef het bij. Arjan kon niet verrassen en verloor ruim van onder andere Arnoud. Ook Kim speelde sterk bij de dames maar verloor twee keer nipt waardoor ook zij werd uitgeschakeld. Lisette en Heleen gingen dankzij zwaarbevochte overwinningen door. Dat gold ook voor Arnoud maar zijn overwinningen kwamen eenvoudiger tot stand. Merijn plaatste zich ook voor de volgende ronde. Tali had zich daar op basis van haar ranking rechtstreeks voor geplaatst.

In die tweede ronde streden 12 spelers voor 4 tickets voor de zondag, de finale dag van de Masters. Er werden nu best-of-seven wedstrijden gespeeld. Heleen, Lisette en Merijn verloren hun beide wedstrijden en werden daarmee direct uitgeschakeld. Arnoud won één wedstrijd en verloor er één waardoor hij, net zoals Tali, een play-off wedstrijd moest spelen. De loting wees uit dat Arnoud tegen thuisspeler Kazeem Nasiru uitkwam. Arnoud kon net niet stunten en verloor in de beslissende game met 11-5, na een 3-2 voorsprong in games. Tali redde het wel en plaatste zich dankzij een 12-10 overwinning in de zevende game op Angelique Gertenbach voor de finaledag. Daarin was Ana Gogorita met 4-0 te sterk.

De Masters was dit weekend voor veel toppers de aftrap van 2017. Aanstaand weekend staat er weer een belangrijk evenement op het programma; bij TTV Hilversum worden de Afdelingskampioenschappen van afdeling Midden gespeeld. Ook daar zullen veel van bovenstaande spelers weer deelnemen en een gooi doen naar de Afdelingstitel.