Hilversum goed vertegenwoordigd op de Masters

Komend weekend wordt in de zaal van ttv Scylla in Leiden de Masters verspeeld. Naast de NK een jaarlijks terugkerend evenement waarop de sterkste spelers en speelsters acte de préseance geven. De jeugd trapt vrijdag af met de Jeugdmasters. Twaalf van de beste jongens en meisjes junioren zullen spelen om de titel Jeugdmaster 2017. Zij worden per categorie verdeeld in twee poules van zes met daarna kruisfinales. De finalisten, zowel bij de jongens als bij de meisjes, plaatsen zich voor de Masters op zaterdag.

Bij de jongens zal onze nieuwe aanwinst Ruan Greyling in het strijdperk treden. Hij is als vijfde geplaatst dus zal moeten vechten voor een plekje in de kruisfinales. Bij de meisjes wordt Hilversum vertegenwoordigd door Heleen Hop en Kim Hergelink, resp. als 4e en 6e geplaatst. De grootste tegenstand zal hier komen van Shuo Han Men die haar titel verdedigt en de sterke verdedigster Vera van Boheemen.

Zaterdag starten de Masters voor de senioren. De Masters bestaat uit drie rondes. Zaterdagochtend wordt gestart met de eerste ronde met 12 spelers en speelsters. De poulewinnaars plaatsen zich voor de tweede ronde (waarvoor al acht spelers zijn geplaatst). Na een play-off op zaterdagavond zijn de acht spelers en speelsters voor de finaleronde op zondag bekend. De beste vier van de ELO ranglijst zijn reeds geplaatst voor die finaleronde.

Bij de heren zijn dat Ewout Oostwouder, Barry Wijers, Rajko Gommers en Martin Khatchanov. Britt Eerland, Yana Timina, Ana Gorgorita en Kim Vermaas hoeven bij de dames ook pas zondag aan te treden.

Voor de 1e ronde heeft Merijn de Bruin zich geplaatst als nr. 2. Het moet voor hem mogelijk zijn om een ronde verder te komen al is de tegenstand met spelers als Gerard Bakker, Joey Boekkooi en Olivier Altenburg niet misselijk. Ons clublid Arnoud Meijer heeft zich als vierde geplaatst en ook hij heeft kans om door de poule heen te komen.

Bij de dames heeft Lisette van Es zich als vierde geplaatst voor ronde 1. Met een gunstige loting en in topvorm kan ook zij een ronde verder komen. De grootste tegenstand kan zij verwachten van Jasminka Oeij (in de competitie nog te sterk) en Simone Broersen.

De zaal van Scylla bevindt zich in Leiden aan de Voorschoterweg 6-F op slechts 50 minuten rijden van Hilversum. Wie dus toptafeltennis wil zien en tegelijkertijd onze spelers en speelsters wil aanmoedigen hoeft er dus niet uren voor te reizen. De toegang is gratis en de wedstrijden beginnen alle dagen om 11.00 uur.