Heren laten eerste overwinning glippen; Merijn on fire!

De wedstrijden in de eredivisie komen langzaam op gang naar de winterstop. Het herenteam van TTV Hilversum kwam afgelopen zaterdag voor het eerst in actie en lieten direct zien dat, ondanks de positie op de ranglijst, de strijd om handhaving allerminst is opgegeven.

Tegenstander Westa kwamen vanuit Limburg met Rino Alberts, Ibrahim Yildizlar en kopman Liu Qiang. Voor Hilversum verschenen naast Merijn de Bruin, Jelle Goossens en Tan Anran achter de tafel. Merijn liet zich direct gelden door Alberts met 3-0 te verslaan. Tan speelde vervolgens erg sterk maar kon niet voorkomen dat Liu met het kleinst mogelijke verschil in de vijfde game won. Yildizlar bleef vervolgens aan de goede kant van de streep door Jelle in vier games te verslaan. Na de pauze bracht Merijn de teams weer naast elkaar door Liu met 3-0 aan de kant te zetten. Vooral in de tweede game (11-2) legde Merijn een ontzettend hoog niveau op tafel. Jelle noteerde weinig fouten en was vaster dan Alberts waardoor Hilversum op een 3-2 voorsprong kwam. Tot een overwinning kwam het niet. Tan kwam 2-0 achter in games tegen Yildizlar, won de derde en vierde game met 11-4, maar kon een ruime achterstand aan het begin van de game niet meer goedmaken (11-8).

Coach Bert Olofsen was tevreden met het vertoonde spel maar realiseerde zich dat een overwinning misschien wel meer verdiend was dan het behaalde gelijkspel. “We winnen drie wedstrijden afgetekend maar Tan komt bijzonder ongelukkig weg in de twee wedstrijden over vijf games. Nu is het vooral jammer, maar in de play-downs is het pas echt belangrijker dat die wedstrijden onze kant op vallen.” Na het NK komen de heren weer in actie; uit tegen Smash ’70.