Heren 4 handhaaft zich op laatste speeldag

Nadat dames 1 en heren 1 zich vorige week had gehandhaafd in de eredivisie, volgde Hilversum 4 het voorbeeld door op de laatste speeldag handhaving af te dwingen. Voor de reserves en het derde team stond er weinig meer op het spel en was de competitie al gespeeld.

Heren 1e divisie: Entac 1 – Hilversum 2:         5 – 5

Lars Adema 1, Wilfred Schipper 1 en Wouter van der Mark 3

De reserves van Hilversum traden zaterdag voor het laatste deze competitie aan tegen Entac uit Enschede. Meer dan de eer het de laatste plaats stond er niet op het spel aangezien beide teams al lang en breed gedegradeerd waren. Met Wouter van der Mark weer eens in de opstelling leek een overwinning logisch, maar de heren bleven steken op een gelijkspel. Wouter bewees maar weer eens, ondanks weinig trainingsuren, dat hij één van de sterkste spelers in deze competitie is. Ook nu won hij zijn drie wedstrijden, al ging het tegen Arjan Schotmeijer niet van harte in de eerste wedstrijd van de dag. Thijs Smit en Joost Geesing werden, na het verloren dubbel met Lars Adema, eenvoudig op zij geschoven. Lars en Wilfred Schipper voegde allebei een puntje toe. Lars versloeg Arjan en Wilfred deed dat zelfde in zijn wedstrijd tegen Joost. De puntendeling zorgde ervoor dat de heren op de vijfde plaats bleven en dat Entac de competitie als hekkensluiter afsloot. Volgend jaar zullen de heren er alles aan doen om weer terug te komen in de 1e divisie.

Heren 3e divisie: HTC 3 – Hilversum 3:           8 – 2

Max Koopman 1 en Marianna Rolikova 1 (inv.)

De heren van het derde hebben de competitie in mineur afgesloten. Het prachtige seizoen waar het team meedeed om de bovenste plaats, werd door een 8-2 nederlaag in Hoofddorp niet zo afgesloten als was gehoopt. De tweede plaats ging daarmee naar HTC, waar Sander van Buul in de opstelling stond. Max Koopman was de enige van zijn team die kon spelen, wat al teleurstellend genoeg was. Marianna was bereid om in te vallen, maar helaas werd er geen andere invaller gevonden waardoor zij met z’n tweeën op pad gingen. Bij aanvang stonden zij al 3-0 achter en dankzij overwinningen van Sander, Jens Wiersma en Ruan Greyling liepen ze snel uit naar 8-0. Max en Marianna deden toen wat terug door respectievelijk Sander en Jens te verslaan. Een derde plek in de rangschikking was het resultaat waarbij moet worden opgetekend dat Max zich als een ware kopman heeft ontwikkeld en prachtig tafeltennis heeft laten zien.

Heren 3e divisie: SVE 2 – Hilversum 4:            2 – 8

Pieter Salentijn 3, Erwin Knecht 2, René van der Velde 2 en het dubbel

In de laatste wedstrijd van het seizoen moest het gebeuren; handhaving voor de heren van het vierde. Tegen hekkensluiter SVE moest in Utrecht zo veel mogelijk punten worden behaald aangezien Blauw-Wit ook nog uitzicht had op handhaving. Vooraf stonden beide teams gelijk maar had Hilversum een beter onderling resultaat. Doordat SVE met 2 invallers speelde was een grote uitslag zeer goed mogelijk. Alleen Christiaan Witteveen was een vaste speler uit het team. Obbe Tuinenburg en Eduard Belitser complementeerde het team. Christiaan bleek een plaag door zowel René van der Velde als Erwin Knecht, die zijn laatste wedstrijd speelde, te verslaan in vijf games. Ook Obbe leek op weg naar een stunt maar kon een 2-0 voorsprong tegen Erwin niet vasthouden. De stand bij SKF tegen Blauw-Wit was onbekend bij de heren, maar bij wedstrijd acht kwam het bericht uit Veenendaal dat er een 5-4 voorsprong voor SKF op de borden stond. Aangezien het 6-1 stond voor de heren van het vierde was het definitief dat de heren handhaving hadden veiliggesteld. Pieter was wederom de grote man door een hattrick te scoren en heeft daarmee een groot aandeel gehad in het lijfsbehoud van het team. Niet alleen door de helft van zijn wedstrijden te winnen, maar ook door alle wedstrijden mee te spelen. Iets wat een grote opgave blijkt voor anderen. Ook volgend seizoen weer derde divisie voor het team wat steeds wat dichter bij de degradatiestreep komt, maar er elk jaar weer knap boven weet te blijven.