Heren 1 wint keurig van Pecos, dames kunnen niet stunten tegen Westa

Nadat de landelijke teams van TTV Hilversum een thuiswedstrijd afgewerkte, zijn ook de vlaggenschepen van TTV Hilversum gestart aan de najaarscompetitie.

De dames gingen op zondag met 6-0 onderuit tegen het sterkte Westa uit Wessem. Voor Hilversum debuteerde Esther van den Heuvel in de eredivisie. Marianna Rolikova en Tanja Helle zijn bekende gezichten inmiddels, maar ook zij konden niet voorkomen dat de maximale score na 3 uur tafeltennis op het scorebord stond. Alleen Tanja wist een game te winnen tegen Amber van de Velde, maar meer zat er niet in. Lynn Zetsen en Melissa Bours bleven aan de kant van de Limburgers eenvoudig overeind. Marianna, Tanja en ook Esther lieten bij vlagen goed tafeltennis zien en zagen het spel beter worden naar mate de wedstrijden vorderden. De dames zijn dan ook zeer positief gestemd over het restant van de competitie en kijken uit naar de eerste thuiswedstrijd over twee weken.

De heren deden het beduidend beter en wonnen zaterdag in Oegstgeest met 4-2 van Pecos. Grote man aan de zijde van Hilversum was Gamal de Groot, die zijn rentree voor Hilversum opluisterde met twee klinkende overwinningen op Tony Nader en René Waterreus. Ook Nathan van der Lee kwam goed uit de startblokken en wist kopman Casper ter Luun met 3-1 te verslaan. Helaas kon hij dit geen goed vervolg geven, omdat hij zich verslikte in René. Een 2-0 achterstand in games werd nog wel ongedaan gemaakt door Nathan, maar in de vijfde was hij ietwat onfortuinlijk waardoor hij zijn tegenstander moest feliciteren. Merijn de Bruin kon geen vuist maken tegen Casper, waardoor de wedstrijd met 3-0 verloren ging. Tegen Tony werd uit een ander vaatje getapt en met slim en tactisch uitgekookt spel trok Merijn de wedstrijd naar zich toe. Een mooie 4-2 overwinning is een goed begin voor de heren die opnieuw gaan voor promotie naar de eredivisie A in het voorjaar van 2015.