Heren 1, Eugene Staffhorst én Heleen Hop genomineerd voor sportverkiezingen van gemeente Hilversum!

Tijdens de jaarlijkse sportverkiezingen van de gemeente Hilversum zijn over 2013 drie afvaardigingen van TTV Hilversum genomineerd.

In de categorie ‘sportploeg van het jaar’ is het eerste herenteam geselecteerd vanwege de uitzonderlijke prestatie die het team heeft geleverd in 2013. Promotie naar de eredivisie was al een fantastische prestatie maar als klap op de vuurpijl wist het team van coach René Hijne zich te plaatsen voor de Eredivisie A. Inmiddels is het team de strijd aangegaan met de beste teams van Nederland en kan het kampioen van Nederland worden.

Een prachtige nominatie is weggelegd voor Eugene Staffhorst als ‘sportvrijwilliger van het jaar’. Eugene wordt hiermee beloond voor tientallen jaren van trouwe dienst. Naast bestuurslid en voorzitter van jeugdzaken/jeugdcommissie is Eugene bijna elke dag bij de club te zien. Als trainer en vrijwilliger zet hij zich maximaal in en daarnaast zorgt hij dat iedereen het juiste tafeltennismateriaal op tijd heeft. Maar ook toernooien, fietspuzzeltochten en verenigingsevenementen staan meer dan vaak onder de supervisie van onze supervrijwilliger.

De meest opmerkelijke nominatie is die van jeugdtalent Heleen Hop in de categorie ‘sporttalent tot en met 17 jaar’. Wie de site in de gaten houdt en af en toe op de club is, weet dat Heleen een stormachtige ontwikkeling doormaakt. Nationaal gezien heeft zij al meerdere successen behaald en is 6e van Nederland in haar leeftijdscategorie. Heleen speelt in de hoogste jeugdcompetitie van ons land, is het beste meisje van afdeling Midden en heeft ook bij de senioren recent schitterende prestaties te behalen. In een maand tijd liet Heleen zich kronen tot afdelingskampioen bij de dames en won zij direct het Nederlands Kampioenschap voor dames met een C-licentie. Bij de B-licentie stond ze ook haar ‘mannetje’ door eredivisie speelsters aan de zegekar te binden. Heleen traint daarnaast elke week op topsportcentrum Papendal en heeft bovendien ontzettend veel plezier in het spelletje.

Als vereniging zijn we natuurlijk erg trots met deze nominaties en kijken uit naar de verkiezingsavond van donderdag 6 maart. De concurrentie binnen de gemeente is moorderend, maar hoe dan ook wordt het een mooie avond. Via deze weg wensen wij heren 1, Eugene en Heleen heel veel succes en plezier!