Heleen Hop door naar finale B-meerkampen senioren!

Zondag 28 september speelden Marianna Rolikova, Heleen Hop en Arnoud Meijer de halve finale van de B-meerkampen voor senioren. Ook dames 1 speelster Tanja Helle en jeugd 1 speelster Alice Vos kwamen in actie voor respectievelijk TTV Amsterdam en Belcrum. Tanja speelde goede wedstrijden, eindigde op 4 uit 6 maar genoeg om door te gaan bleek het niet. Op onderling resultaat werd ze uitgeschakeld. Arnoud speelde, naar eigen zeggen, angstig en niet lekker waardoor hij zich met 2 overwinningen uit 6 wedstrijden niet wist te plaatsen voor de finale. Ook Marianna haalde het niet tegen het jeugdig geweld in haar poule.

De grootste verrassing van de dag kwam van het batje van Heleen. Alleen Yoeke bleek die dag te sterk. Al haar andere tegenstanders, waaronder twee eredivisie speelster, werden overtuigend verslagen. Daarmee plaatste Heleen zich als eerste in haar poule voor de finale ronde in november. Tijdens deze finale is een A-licentie te verdienen. Een zeer opmerkelijke prestatie aangezien Heleen pas in januari van dit jaar haar debuut maakte bij de senioren. Eind januari won ze direct het NK-C, tien maanden later staat ze in de finale van de B-meerkampen en speelt ze voor een A-licentie! Ook Alice plaatste zich als eerste in haar poule voor de finale. Onder andere door een ruime overwinning op Marianna.

De finale is een jeugdige aangelegenheid met negen speelsters die onder de 20 jaar zijn. De finale staat gepland op 2 november maar waarschijnlijk wordt de finale verplaatst. In ieder geval bij de dames aangezien maar liefst vier speelsters die zich geplaatst hebben voor de finale, dat weekend een internationaal toernooi spelen.