Halve finale NJM leidt tot 3 nieuwe A-licenties voor Yann, Anne en Niral!

Afgelopen zondag stonden de halve finales van de Nationale Jeugdmeerkampen (NJM) op het programma. Maar liefst 20(!!!) leden van TTV Hilversum deden mee. Niet allemaal komen ze uit voor Hilversum, maar een vernoeming waard is het wel. Helemaal een vernoeming waard, is de verdiende A-licentie voor Yann, Anne en Niral!

Bij de jongens junioren wisten Lars de Visser, Sander van Buul en Tim van der Leeden het niet te redden. In het sterke deelnemersveld, was een finaleplaats nog iets te veel van het goede maar. Er werden goede wedstrijden gespeeld, maar het was niet genoeg om het de toppers erg gevaarlijk te maken. Samen met de broertjes Arjan en Elwin Huiden, plaatste Ruan Greyling zich zoals verwacht voor de finale.

De favorieten bij de meisjes junioren plaatste zich allemaal zonder enige moeite voor de finale. Dames 1 speelsters Kim Hergelink, Sharon Janssen en Heleen Hop waren niet te stoppen. Heleen deed dat zelfs zonder ook maar één game af te staan en won vijf keer met 3-0. Ook Yoeke Gunsing ging overtuigend door naar de finale. De kersverse A-licentie winnares Neha Gupta redde het ook bijna, maar werd helaas op onderling resultaat uitgeschakeld.

Mick de Vette verloor één game op weg naar de finale en dat hadden de kenners ook wel verwacht. Bas Swart had zich bij de jongens kadetten knap geplaatst voor de halve finale, maar kon zondag niet stunten. Wel bleef hij een aantal keer goed bij tegen de toppers uit zijn poule.

Bij de meisjes kadetten was er een prachtig resultaat voor Anne Hoogeveen. De toppers uit de poule legde ze het vuur aan de schenen en de laatste wedstrijd moest met 3-0 of 3-1 gewonnen. En dat lukte! Daarmee was niet alleen de finaleplek een feit maar won ze haar A-licentie terug; super knap! Iris de Bie eindigde één treetje te laag om zich naast Anne te plaatsen voor de finale.

Bij de allerkleinste lukte het Luuk Houtgast niet zich te plaatsen voor de finale bij de jongens pupillen. Broertje Koen Houtgast ging wel door bij de welpen net zoals Teun Salentijn was dat wel in de lijn der verwachtingen. Wat ontzettend knap was, was dat Yann Beek als derde door ging naar de finale én ook zijn A-licentie verdiende. Bij de meisjes pupillen was er nog meer mooi nieuws Niral Gupta. Zij ging ook keurig door naar de finale en wist net als haar zus een A-licentie te bemachtigen!

Prachtige resultaten op een goed georganiseerd toernooi waar Hilversum met veel coaches en begeleiders vertegenwoordigd was. Op naar de finale in het weekend van 27 en 28 mei in Panningen!