Even voorstellen, Max en Frank!

Het derde herenteam van TTV Hilversum is dit jaar behoorlijk vernieuwd. Bekend gezicht is Arnoud Meijer, maar Max Koopman en Frank van der Wurff zijn twee nieuwe gezichten binnen de vereniging. Alhoewel Max al een tijdje meetrainde bij Hilversum, komt hij nu ook competitie spelen en neemt hij zijn fanatieke tafeltennismaatje Frank mee. Even voorstellen dus!

Frank is 21 jaar, woont in Driemond vlakbij Amsterdam en studeert Rechten aan de Vrije Universiteit van onze hoofdstad. Max is 15 jaar en woont ook in Driemond. Hij gaat dit jaar zijn eindexamen doen op het VMBO. Frank speelt 9 jaar tafeltennis en zag Max een aantal jaar later bij zijn club The Victory uit Weesp binnenlopen. Bijzonder is dat ze nu, anno 2014, allebei kampioen van Nederland voor jeugdteams zijn geworden. Frank won deze titel in 2011 met Elan en Max werd afgelopen voorjaar kampioen met Steeds Hoger/TSB. Nu gaan ze samen spelen in de tweede divisie en hopen ook hun doelen bij de landelijke senioren te realiseren.

De doelstelling voor dit seizoen is handhaving. Dit wordt geen eenvoudige opgave omdat het team is ingedeeld in een ijzersterke poule. Max ziet echter wel kansen; “Arnoud is heel ervaren en kan ons bijstaan op het mentale en tactische vlak. Wij zullen gewoon keihard ons best moeten doen en dan is handhaving goed mogelijk. Wie weet kunnen we dan zelfs omhoog kijken!” Frank voegt daaraan toe: “Hilversum is in ieder geval een fijne club waar fanatiek wordt gespeeld, maar waar het ook heel gezellig is en een goede sfeer hangt.” De heren kijken er naar uit om tegen betere spelers te spelen, omdat ze op deze manier zelf ook verwachten beter te worden. Frank snapt direct waar het om gaat bij het spelen voor Hilversum; “We zitten bij Bijmaat in de poule, dus die moeten we sowieso pakken!” Om deze doelstellingen te realiseren heeft Frank twee weken in Hongarije getraind tegen jeugdinternationals en para-internationals van Hongarije. Maar ook spelers uit andere landen kwamen daar om te trainen. Max heeft een erg druk tafeltennisseizoen achter de rug en heeft de zomer gebruikt om goed te rusten. Sinds een aantal weken is hij weer bezig om langzaam richten zijn oude drukke trainingsschema te komen.

Naast het harde werken is er voor de mannen ook ruimte voor een drankje in de stad met vrienden. Ook binnen dit team zal gezelligheid een belangrijke rol invullen. Arnoud vult aan: “Natuurlijk is handhaving de doelstelling en prioriteit, maar we kijken ook naar boven. We willen op den duur meer. Het is een leuke uitdaging om met deze jonge getalenteerde jongens de strijd aan te gaan en ze te kunnen begeleiden op tafeltennisgebied. Ik kijk daarbij enorm uit om voor elkaar door het vuur te gaan en met veel fanatisme onze doelstelling te realiseren.”

Vanaf vanmiddag zijn Max en Frank voor het eerste bewonderen achter de tafel. Zij maken hun debuut in een thuiswedstrijd tegen Entac uit Enschede. Namens de vereniging wensen wij Max en Frank heel veel plezier en succes toe bij Hilversum!