Eugène sportvrijwilliger van de gemeente Hilversum in 2013!

Donderdagavond 6 maart vonden in het Raadhuis in Hilversum de jaarlijkse sportverkiezingen van de gemeente plaats. TTV Hilversum was maarliefst in drie categorieën genomineerd.

Dankzij de promotie naar de eredivisie en het meestrijden om het kampioenschap was het eerste herenteam genomineerd voor sportploeg van het jaar. Namens het team verschenen Tycho, Frank, Nathan en coach René op het podium. Toen de andere sportploegen het podium betraden en de criteria opgenoemd werden door de voorzitter van de jury, leken de mannen de beste papieren te hebben. De vrouwen mastersploeg (35+) van de Gooise Atletiek Club ging er echter met de hoofdprijs vandoor. Ook de uitzonderlijke progressie van Heleen Hop was niet onopgemerkt gebleven bij de gemeente Hilversum. Heleen werd, uit een dozijn aan aanmeldingen, genomineerd voor sporttalent van het jaar en stond samen op het podium met twee Nederlandse toppers in de karatesport en het polsstokhoogspringen. Heleen straalde, zoals we dat van haar gewend zijn, van oor tot oor. Ondanks haar gulle lach werd Roman Monte, de polsstokhoogspringer, verkozen tot sporttalent van het jaar. Een fantastische nominatie voor het eerste herenteam en Heleen die de goede prestaties extra onderstreept.

Heleen en Nathan gaven tijdens het programma nog een korte demonstratie waarin de basiselementen van het tafeltennis werden gedemonstreerd. Enkele spectaculaire slagenwisselingen waren de opmaat voor het hoogtepunt van de demonstratie. Speler van Ajax 1 Davy Klaassen, later uitgeroepen tot sportman van het jaar, mocht proberen wat services te retourneren van Heleen. Ondanks een goede poging lukt het Davy niet om de services van Heleen terug te spelen.

Volgens kenners is de categorie van sportvrijwilliger van het jaar de categorie de het moeilijkst te beoordelen is. Er zijn immers geen Nederlandse kampioenschappen, meerkampen en andere disciplines voor de vrijwilligers. Maar met Eugène als genomineerde is een meetbaar element totaal overbodig. Voor TTV Hilversum was Eugène bij voorbaat al de winnaar. Maar toen hij uit vijf genomineerden werd uitgeroepen tot sportvrijwilliger van het jaar, was het feest helemaal compleet. In navolging op Ed List mocht ook Eugène de Rinus Schaap Prijs in ontvangst nemen. Een ongekend verdiende beloning voor al het werk wat hij al jaren verricht. Bij deze wil het bestuur, namens de hele club, Eus nogmaals van harte feliciteren met deze fantastische onderscheiding.

Na de laatste uitreiking werd er geborreld op de behaalde successen en was er alle ruimte om met de sporters op de foto te gaan. Een mooie avond voor de club, de genomineerde en Eugène in het bijzonder!

sportkampioenen1 Heleen sporttalent Eus sportvrijwilliger