Eerste ‘Hilversum Tournament 2015’

Op 22 en 23 augustus organiseert tafeltennisvereniging Hilversum het eerste ‘Hilversum tournament’. Het toernooi wordt een opstap voor de competitie 2015-2016 en aan het toernooi doen naast de eredivisie spelers van TTV Hilversum een groot aantal regerend en ex-Nederlands kampioenen mee, daarnaast komen er spelers uit vooraanstaande buitenlandse competities.

Op zaterdag 22 augustus worden de voorrondes gespeeld. Daarbij wordt in zevenkampen gestreden om plaatsen in de kwartfinales die op zondag gespeeld worden. Tijdens het toernooi vindt tevens de ‘kickoff’ plaats van een langdurige samenwerking tussen YMCA Nederland en tafeltennisvereniging Hilversum. Het gemeenschappelijke doel is om kinderen met een achterstandsprobleem te laten sporten, waaronder natuurlijk tafeltennis, en hen vakanties te geven tijdens één van de fantastische zomerkampen van YMCA. Op zondag zullen de topspelers zich vrijmaken om enige tijd met de jeugd op te trekken. Daarvoor komt YMCA met een groep van 25 tot 30 kinderen.

De komende weken zullen wij op deze website frequent informatie geven over het toernooi. We zullen daarbij ook de deelnemende spelers met naam en toenaam aan u voorstellen.

Namens de organisatie, Bert Olofsen