Een nieuw én bekend gezicht versterken heren 1

De club heeft zich versterkt met de komst van Péter Sebestyén en Merijn de Bruin nadat het zich vorige week heeft gehandhaafd in de eredivisie. Lees hieronder het persbericht wat te lezen is op de landelijke tafeltennissites.

TTV Hilversum versterkt zich met Péter Sebestyén en Merijn de Bruin

Nadat het dames eredivisie team zich vorige week versterkte met de komst van Sharon Janssen, heeft de vereniging ook twee heren aangetrokken voor het eredivisieteam bij de heren. Péter Sebestyén en Merijn de Bruin komen over van respectievelijk Enjoy & Deploy/Taverzo en FVT.

De Hongaar Péter Sebestyén (25) speelde afgelopen seizoen voor het eerst in Nederland en kwam direct uit voor regerend landskampioen Enjoy & Deploy/Taverzo. Eén van de eerste wedstrijden speelde Sebestyén in Hilversum tijdens het eerste Hilversum Tournament. Sebestyén ontwikkelde zich direct als vaste waarde voor de landskampioen door maar liefst 75% van zijn wedstrijden in de reguliere competitie te winnen en bezet plek 11 op de Nederlandse ranglijst. Het team, dat op donderdag 5 mei de eredivisiefinale in Hilversum speelt, kiest aankomend seizoen voor een andere samenstelling waardoor Sebestyén een nieuwe uitdaging zocht. TTV Hilversum heeft de verrichtingen van Sebestyén altijd gevolgd en is erg blij dat hij aan de selectie wordt toegevoegd.

Merijn de Bruin (44) is geen onbekende aangezien hij vanaf 2012 tot het voorjaar 2015 uitkwam voor de Hilversummers, waarbij in het seizoen 2013-2014 een hoogtepunt werd bereikt met een halve finale plaats om het landskampioenschap. Afgelopen seizoen speelde De Bruin een ijzersterk seizoen met FVT, waarin hij in de reguliere competitie een winstpercentage van 70% noteerde. De Bruin bezet op dit moment plek 24 op de Nederlandse ranglijst. In een directe confrontatie om lijfsbehoud bleek De Bruin een plaag voor de Hilversummers. TTV Hilversum is verheugd met de terugkeer van De Bruin en hoopt opnieuw successen te boeken met hem in de gelederen.

Naast Sebestyén en De Bruin blijven ook Jelle Goossens en Gamal de Groot onderdeel uitmaken van het eredivisieteam. Nathan van der Lee vertrekt en komt volgend seizoen uit voor Itass/DTK ’70. Het team blijft onder leiding staan van Bert Olofsen. In deze samenstelling slaagt de vereniging in haar doelstelling om ook volgend seizoen een eredivisiewaardig herenteam te formeren en vooruit kan kijken.