Drie nederlagen en één gelijkspel voor landelijke teams

De dames hadden geen wedstrijd en heren 1 kwam zondag pas in actie. Op zaterdag kwamen team 2 tot en met 5 wel in actie in uitwedstrijden. Tot een overwinning kwam het niet voor één van de teams. Een gelijkspel en drie nederlagen waren het resultaat, maar voor een aantal teams wel een nederlaag met perspectief. Voor heren 2 was er een zure nederlaag met mogelijk grote gevolgen tegen concurrent Smash Monster.

Smash Monster – Hilversum 2: 6-4

Vincent del Priore 2, Wouter Schoeber 1, Wilfred Schipper 0 en het dubbel

Zonder de kopmannen Wouter van der Mark en Lars Adema, reisde uit alle windstreken Wilfred, Vincent en debuut makende Wouter Schoeber naar de kustplaats Monster. De concurrent had geen verrassende opstelling en speelde met Dick Voois, Sander Kuyvenhoven en Wim Gertenaar. Binnen no-time stond het 2-0 op de borden. Gertenaar speelde een puike partij tegen Wilfred, waar vooraf een punt voor Hilversum. Vincent kwam te laat op stoom tegen Voois. Gelukkig speelde Wouter een goede pot tegen Sander en bleef er aansluiting. Vervolgens werd het dubbel overtuigend gewonnen door de Hilversummers. Vincent won knap strijdend 2 partijen tegen Gertenaar en Kuyvenhoven. Wilfred was geen moment in de wedstrijd gekomen. Schoeber miste op de beslissende momenten nog het wedstrijdritme en kon geen punt aan toevoegen. De 6-4 nederlaag betekend 1 punt achterstand op de Zuid-Hollanders. Zo houdt het team de schade beperkt, maar een overwinning had de mannen in het zadel geholpen. Nu wordt het nog een spannende race. Na afloop was het zoals gewoonlijk altijd gezellig bij de heren en kwamen de plankjes ook nog even uit de kast.

Entac 1 – Hilversum 3

Frank van der Wurff 1, Hans den Blanken 2, Max Koopman 0 en het dubbel

Nieuwe ronde, nieuwe kansen, zo veel mogelijk punten pakken. Met dat idee in het achterhoofd toog team 3 afgelopen zaterdag naar het verre Enschede voor de wedstrijd tegen Entac. De heren van Entac gaan aan kop in de groep maar het is nog lang niet beslist. Disnierats en US maken namelijk ook nog aanspraak op het kampioenschap. Hilversum 3 speelt voor handhaving en die ingrediënten maakte de belangen groot en de wedstrijden spannend. Thijs Smit bleek niet te kloppen en won al zijn wedstrijden afgetekend. De overige potjes waren bijna allemaal spannend en gingen vaak over 5 games. In 4 van die 5-gamers trokken de Hilversummers met 2 punten verschil aan het langste eind en daarmee scoorden ze derhalve maximaal.

Hans had al erg nipt van Tom gewonnen en wist een 10-8 achterstand in de laatste game tegen Joost Geesing nog net om te buigen maar de lezer zal begrijpen dat het voor chauffeur en coach Donald niet echt een rustig dagje was. Max en Frank pakten het dubbel tegen Thijs en Joost op eenzelfde manier, altijd een belangrijke pot. Max speelde met veel inzet, pepte zich een aantal keren goed op maar het harde werken werd helaas niet beloond. Frank had een weekje van tentamens achter de rug en miste wat scherpte. Ook hij wist Joost met minimaal verschil achter zich te laten maar daarmee was de koek op.

Al met al een leuke, spannende wedstrijd gespeeld. Die 4 punten hadden we hard nodig en smaakten, net als het late bezoekje aan de Mac in Apeldoorn, erg goed. Volgende week komt Rega op bezoek. Eens kijken of we onze inhaalrace daar een mooi vervolg kunnen geven.

Klimaatgroep Stars 2 – Hilversum 4

Danny Mol 0, René van de Velde 0, Erwin Knecht 1

Vandaag was er voor het trio Danny, Erwin en René de ondankbare taak om de uitwedstrijd te spelen tegen Midstars 2. Ondankbaar omdat hiervoor in totaal 400 km moest worden afgelegd en omdat de tegenstanders slechts 5 verliespunten hadden verspeeld na 5 wedstrijden. De doelstelling was om meer punten te behalen dan in de thuiswedstrijd. Na ruim 3 uur was deze missie geslaagd door winst van Erwin op Bahram Gerami in de wedstrijd na het dubbel. In de 4e en beslissende game wist Erwin een 7-1 achterstand om te buigen (10-12), waardoor het eerste punt op het bord stond. René van der Velde was dichtbij winst tegen Thomas Kuijer. In een prima wedstrijd trok Thomas met 11-8 de winst naar zich toe in de 5e game. Dit was dan ook de enige wedstrijd die in 5 games beslist werd. Danny leek winstkansen te hebben tegen Gerami, maar kwam er na 1-1 in games niet meer aan te pas door foutloos spel van zijn tegenstander. De beste Hilversummer was echter Arnoud Meijer. Hij won met opvallend gemak al zijn games.

Amstelveen 1 – Hilversum 5

Tjarko Bosma 3, Pieter Salentijn 1 en Jan Dubelaar 1

Voor heren 5 was het noodzaak om te winnen tegen mede-degradatiekandidaat Amstelveen. Maar de heren kwamen helaas niet verder dan een gelijkspel. Veel had het niet gescheeld of het had veel erger af kunnen lopen. Maar Tjarko stond op en wist al zijn wedstrijden in winst om te zetten. Jan en Pieter wisten Ladi Prorok te verslaan waardoor hij niet op winst kwam. Paul Bakker en Brian van den Heuvel wisten op hun beurt weer van Jan en Pieter te winnen en samen ook het dubbel waardoor uiteindelijk een 5-5 eindstand op het bord kwam. In deze knotsgekke derde divisie poule is nog van alles mogelijk. GTTC Groningen wordt met gemak kampioen, maar daaronder is nog niemand veilig. Volgende week ontvangen de heren de aanstaande kampioen waarbij punten sprokkelen het devies is.