Den Helder gunt Hilversum dames slechts 1 game

De dames kregen op bezoek bij landskampioen Dozy/Den Helder dik klop, maar positieve punten zijn er altijd volgens coach Lex Bruijn. Lees het verslag hieronder.

Kun je wel een fatsoenlijk verslag schrijven over een dikke 6-0 nederlaag en dan ook nog positieve punten ontdekken aan de kant van de verliezers? Ja dat kan zeker. Natuurlijk is een dikke nederlaag nooit leuk om te verteren. Uit het feit dat de wedstrijd toch 2 ½ uur duurde valt toch ook wel af te lezen dat er strijd werd geleverd. Er waren in alle partijen mooie rally’s te zien. Neem de eerst game van de eerste wedstrijd, waarin Kim Hergelink Anna Gorgorita regelmatig aftroefde met haar backhand. Of Heleen Hop die jammerlijk een 10-8 voorsprong verspeelde tegen Yoeke Gunsing en ook in de daaropvolgende game lang bij kon blijven. Neem Kim die tegen diezelfde Yoeke ook de eerste game uit handen gaf en haar tegenstandster de 2e game alle hoeken van de zaal liet ziet (11-2). Helaas het hoge niveau niet vast kon houden en zich weer aan zichzelf begon te ergeren. Of Sharon die Shuo Han Men meer dan voortreffelijk partij gaf in de laatste wedstrijd, waarbij ook haar ‘nieuwe’ forehand een geducht woordje mee kon spreken. Coach Bruijn was dan ook niet zo negatief over de prestaties van zijn tieners. ‘’Teveel onnodige fouten, zgn., ‘unforced errors’ bepaalden eigenlijk het verschil tussen winst en verlies in de meeste games,” zei hij na afloop. “Slordige serviceontvangst, te vaak mislukte de eerste openingsbal en te laag tempo waren wel de grootste boosdoeners aan de Hilversumse kant. In de rally’s werd wel veelal goed partij gegeven, maar vaak kwam die rally er niet. Daarnaast is er toch ook sprake van grote wisselvalligheid binnen een partij en zelf soms binnen één en dezelfde game. Past wel in het leerproces van de meiden, dus ik maak me voor de toekomst en de handhaving niet ongerust. Maar dat genoemde punten nog verbeterd moeten worden, weten de jonge speelsters als geen ander.” Volgende week alweer een geduchte tegenstander, nl. het op de tweede plaats staande VTV waar in de uitwedstrijd ook met 6-0 van werd verloren.