Dames verliezen 1e halve finale play-down

De dames zijn zondag begonnen aan hun nacompetitie om degradatie te voorkomen. Westa uit Limburg is de tegenstander en moet in een tweeluik worden verslagen.

Het was dat de Hilversumse meiden in Li Nan Sun een onneembare horde troffen, maar zonder slag of stoot gaven zij zich zeker niet gewonnen. Kim Hergelink begon met een knappe, overtuigende zege op de sterke Amber van de Velde en hoefde daarbij zelfs geen game af te staan. Heleen was vervolgens kansloos tegen Li Nan, waarna het de beurt was aan invaller Neha Gupta. Zij speelde een dijk van een wedstrijd tegen de topkadet Emma van de Zanden. Nadat Neha de eerste game brutaal een voorsprong had genomen en 7-5 kon ze helaas niet voorkomen dat deze game alsnog met 11-8 verloren ging. Eigenlijk verliep de tweede game op dezelfde wijze, maar de derde game sleepte Neha knap binnen met 11-8. Helaas was toen haar kruit verschoten en met 11-4 zette Van de Zanden Westa op een 2-1 voorsprong. Na de verplichte (!) pauze liet Kim weer eens zien hoe goed ze eigenlijk was. Met uitstekend spel kwam zij met 10-8 voor, jammer genoeg niet voldoende voor de zege in deze game die met 14-12 naar Li Nan ging. Beide volgende games gingen vervolgens vlot naar de Chinese en werd de wedstrijd met een 3-1 stand voor Westa beëindigd. Op zondag 23 april om 14.00 uur treffen beide teams elkaar opnieuw, maar dan in Wessem. Winnen de Limburgers ook deze tweede ontmoeting, dan is Hilversum veroordeeld tot een wedstrijd tegen de verliezer van de andere halve finale. Bij een overwinning voor Hilversum volgt een beslissende derde ontmoeting op zaterdag 29 april, ook in Wessem.