Dames reizen af naar Den Helder

Dit weekend komen alleen de dames in de eredivisie in actie. Na de zware nederlaag vorige week tegen Heerlen, wacht de tieners zaterdag opnieuw een pittige klus. Coach Lex blikt vooruit op de wedstrijd. Landskampioen Dozy/Den Helder wil maar al te graag met de maximale cijfers winnen om zodoende de eerste plaats veilig te stellen en zal dan ook ongetwijfeld met kopvrouw Ana Gorgorita aantreden. Gorgorita was een goede finaliste bij de Masters en verloor vorige week pas haar eerste competitiewedstrijd sinds jaren. Zij wordt ondersteund door Melanie Bierdrager, de talentvolle junior Yoeke Gunsing die voor Hilversum ook bij de heren uitkomt en de Chinese Shuo Han Men. In de thuiswedstrijd liet een uitstekend spelende Sharon Janssen Gorgorita in de beslissende game ontsnappen. Het lukte Sharon wel om het enige punt voor Hilversum op het scorebord te zetten door in vijf games van Yoeke te winnen. Ook de overige wedstrijden lieten veel spannende games zien, waaruit blijkt dat de Hilversummers zich dus goed verweerd hebben. Ook vorige week tegen Heerlen lieten de meiden mooie wedstrijden zien. Hopelijk kan die lijn zaterdag in Den Helder worden voortgezet.

Selecties (met achter de naam de plaats op de ELO ranglijst):
Den Helder: Anna Gorgorita (4), Shuo Han Men (14), Melanie Bierdrager (15), Yoeke Gunsing (34).
Hilversum: Lisette van Es (30), Sharon Janssen (39), Heleen Hop (47), Kim Hergelink (50).