Dames pakken twee punten tegen Westa

Toen de dames van Hilversum 1 in Wessem aankwamen zagen zij dat tegenstander AnytimeFitness Westa opnieuw in haar sterkste opstelling achter tafel zou komen. Dus met de Chinese Nan Sun Li, Amber van de Velde en de talentvolle kadetteninternational Karlijn van Lierop. Hoewel van dit zelfde team thuis vrij kansloos met 1-5 was verloren, lieten de jonkies de koppen niet hangen en gingen vol goede moed de strijd aan.

Dat Sharon Janssen het in de eerste wedstrijd niet kon bolwerken tegen Li was geen schande. In tegenstelling tot de thuiswedstrijd wist Sharon er nu wel een echte wedstrijd van te maken. Met name in game 2 en 3 kwam de Chinese regelmatig in moeilijkheden en wist zij beide games ternauwernood binnen te slepen. Heleen trad vervolgens aan tegen haar ‘angstgegner’ Van Lierop. Na een ruim verloren 1e game vocht Heleen zich goed terug in de wedstrijd en nam een 2-1 voorsprong in games, waarbij de derde game na een 8-1 voorsprong nog bijna uit handen werd gegeven (12-10). Heleen startte zwak in de vierde game en kon die opgelopen schade in het vervolg niet meer herstellen. De beslissende game werd een tactisch steekspel, waarin Heleen letterlijk niets deed, behalve de bal steeds met veel backspin op het lichaam van haar opponent te spelen. Die wist daar niet zo goed raad mee, wat leidde tot een grote foutenlast, waardoor Heleen met 11-7 aan het langste eind trok. Lisette van Es speelde daarna een redelijke wedstrijd tegen Amber van de Velde, waarbij achteraf misschien wel de nipt verloren 1e game (10-12, na een gamepoint van Van Es) van doorslaggevend belang was voor het vervolg van de partij. Een wat onzeker spelende Van de Velde kreeg meer vat op de wedstrijd en stond Van Es alleen nog winst in de derde game toe.

Na de pauze waren Hop en Janssen kansloos tegen respectievelijk Li en Van de Velde. Lisette van Es liet in de laatste wedstrijd de mondhoeken van de Hilversummers krullen door in een prima partij haar tegenstandster Van Lierop geen schijn van kans te geven. Over de gehele wedstrijd gezien een terechte nederlaag 4-2 tegen de directe concurrent. Hilversum sluit dit kalenderjaar af met een 17 punten en een zevende plaats, waarbij opgemerkt moet worden dat het verschil met Westa dat geklommen is naar de vijfde plaats nog steeds maar 3 punten bedraagt. Eind januari krijgt de eredivisie haar vervolg met nog 6 wedstrijden in de reguliere competitie waarna de play-off en de play-down zullen volgen.