Dames en heren handhaven zich in Eredivisie!

De dames en heren van TTV Hilversum hebben zich gehandhaafd. Waar de klus op voorhand eenvoudig leek voor de dames, bleek dat achteraf ook het geval. De heren hadden het op voorhand een stuk lastiger tegen FVT. In tegenstelling tot de eerdere ontmoetingen was de allesbeslissende wedstrijd minder spannend. De heren wonnen met 3-0. De overige landelijke teams behaalde prima resultaten.

De dames hebben zich definitief gehandhaafd door binnen 45 minuten met 3-0 van US te winnen. De basis was vorige week in Amsterdam al gelegd door eveneens een snelle overwinning waarbij slechts één game werd verloren. Nu stonden Lisette, Heleen en Marianna geen enkele game af tegen het trio Merit de Jeu, Rianne Strik en Ruby Tangerman. De Amsterdamse dames zijn strijdvaardig maar misschien het niveau om het teams in de eredivisie écht lastig te maken en dat niveauverschil was ook nu zichtbaar. Heleen won van Merit, Lisette van Rianne en Marianna van Ruby tot grote tevredenheid van succescoach Lex Bruijn. Lex heeft veel geinvesteerd in teambuilding en dat betaald zich duidelijk uit. Met de komst van Sharon Janssen wordt het vertrek van Alice opgevangen. Helaas stopt Alice voorlopig met tafeltennis. Door de handhaving en de komst van Sharon kijkt het team verder om hoog en zal het team een gooi gaan doen naar plek vier. Aan het eind van die rit geeft die plek recht op een halve finale plaats. Dat is nog ver weg, eerst even het seizoen goed afsluiten met de toernooien die volgen en dan genieten van de zomer.

IMG-20160417-WA0000

Ook de heren lieten zich zaterdag van hun beste kant zien. De beslissende derde wedstrijd werd in Rotterdam gewonnen van FVT. De basis werd gelegd door Gamal die Merijn de Bruin met duidelijk cijfers versloeg. Waar hij vorige week nog, ietwat ongelukkig, verloor was Gamal nu duidelijk de baas. Met 11-8, 11-6 en 11-6 had Merijn het nakijken. Toen Nathan, na een verloren eerste game, nog slechts 11 punten tegen kreeg tegen Stephan Tromer stond er al vlot een 2-0 voorsprong op de borden. Jelle kon het pleit beslechten maar had vorige week kansloos verloren van Fjodor Rademaker. Na een 2-0 achterstand in games wist Jelle het tij te keren en met 3-2 te winnen. Dit betekende een 3-0 overwinning voor het team van Bert Olofsen, dat daarmee ook volgend seizoen in de eredivisie uitkomt. Na een seizoen met goede en ook slechte resultaten werd er slechts een zevende plaats behaald. Tegen FVT bleek het, zeker met de juiste motivatie, over een sterk team te beschikken die tot meer in staat zijn dan de plaats op de ranglijst. Na de overwinning in Rotterdam werd lijfsbehoud in Hilversum gevierd waar de overige landelijke teams speelden.

20160416_154752

Heren 1e divisie: Hilversum 2 – Scylla:         5 – 5

Wilfred Schipper 3, Frank van der Wurff 1 en Robert de Bie 1 (inv.)

In de wedstrijd om de keizersbaard aangezien Scylla kampioen werd en de reserves van Hilversum degraderen naar de 2e divisie is de ontmoeting in een gelijkspel geëindigd. Er stonden maar liefst drie invallers opgesteld, wat eigenlijk een aanfluiting is voor de eerste divisie. Maar de invallers zorgde wel voor spektakel. Robert kwam, mede dankzij enkele fantastische kapballen en keiharde tikballen, direct tot een verrassing door Osama Almak te verslaan. Osama viel ook in en heeft duidelijk niet het niveau van een landelijke competitiespeler. Hij moest ook Frank en Wilfred feliciteren. Frank was echter niet opgewassen tegen Joost van Santen en Michiel van Dijk al waren er in beide wedstrijden meer dan voldoende kansen en zelfs matchpoints om één of twee overwinningen extra te behalen. Wilfred was in zijn nopjes en werd niet echt uitgedaagd door zijn tegenstanders. Volgende week de laatste wedstrijd uit tegen Entac, waar de mannen enorm naar uitkijken.

Heren 3e divisie: Hilversum 3 – Bijmaat 2:           8 – 2

Max Koopman 3, Tjarko Bosma 2 en Caspar Veenbeer 2 (inv.) en het dubbel

De heren hebben in de derby tegen Bijmaat goede zaken gedaan om de tweede plek in de poule veilig te stellen. Max was wederom de grote man door drie overwinningen te boeken. Joris Gieskens, Melvin Lucardie en Sander de Riemer konden Max niet verslaan, die sowieso een prima seizoen speelt met 80%. Caspar liet ook zien klaar te zijn voor de derde divisie. Na het kampioenschap in de hoofdklasse, viel hij in en moest daarbij alleen Joris feliciteren. Tjarko was kansloos tegen Sander maar won in een mooie pot van Joris en hij versloeg ook Melvin. Een 8-2 overwinning was het resultaat waardoor de tweede plek stevig in handen is. Volgende week zijn vier punten genoeg bij HTC uit Hoofddorp om die tweede plek te behouden.

Heren 3e divisie: Hilversum 4 – Blauw Wit 1:            5 – 5

Pieter Salentijn 2, René van der Velde 1, Raymond van Putten 1 en het dubbel

Voor de heren van het vierde stond een belangrijke wedstrijd op het programma. Blauw Wit, nummer vijf in de rangschikking, heeft evenveel punten als het vierde. Het begon goed met een voorsprong van 3-1 na het dubbel. Alleen Raymond had toen wat ongelukkig in de vijfde game verloren van Erik Pijper. Dit scenario herhaalde zich en de heren verloren nog drie wedstrijden met de kleinste verschillen in de vijfde game, waarbij René twee keer vervelend in het stof beet. De overwinningen werden daarentegen wel vlot binnengesleept. Ronnie Gierveld, Jos Reuvekamp en Erik pakte een 3-5 voorsprong. Grote man werd Pieter die, nadat Raymond zijn laatste pot van de dag wel wist te winnen, Jos in vier games versloeg en daarmee zorgde voor een gelijkspel. Door dat gelijkspel hebben de heren handhaving nog in eigen hand aangezien beide teams gelijk staan maar het onderlinge resultaat in het voordeel is van Hilversum. In de laatste wedstrijd gaan ze op bezoek bij SVE dat laatste staat. Blauw Wit heeft met SKF uit een lastiger programma. Spannend slot voor de mannen volgende week in Utrecht.