Dames degraderen vrijwillig uit de eredivisie

Met pijn in het hart, maar na een weloverwogen beslissing, degradeert het damesteam van TTV Hilversum vrijwillig uit de eredivisie. Helaas was het niet mogelijk om ook volgend seizoen met een eredivisiewaardig team in de eredivisie uit te komen.

De afgelopen jaren is TTV Hilversum met een aantal talentvolle jonge speelsters uitgekomen in de eredivisie dames. Kijkend naar de teamsamenstelling voor het komend seizoen bleek echter dat verschillende dames een andere weg kiezen. Als gevolg daarvan zullen zij om verschillende reden niet meer voor Hilversum uitkomen. We zijn er de afgelopen maanden ook niet in geslaagd om opvolgsters aan zich te binden. Nieuwe talenten dienen zich al wel aan, maar zij kunnen nog niet op het hoogste niveau acteren. De conclusie was dan ook dat na de zomer geen eredivisiewaardig team op de been kan worden gebracht.

Om het restant van de nacompetitie niet nadelig te beïnvloeden is contact gezocht met de werkgroep eredivisie van de NTTB. Die heeft ingestemd met vrijwillige degradatie van dames 1. Daardoor zullen de Hilversumse youngsters zaterdag niet uitkomen in de finale van de play-down en is de competitie voor hen toch vrij plotseling afgelopen. Hilversum zal volgend jaar met een vernieuwd jong team deelnemen aan de landelijke damescompetitie en daarmee uitkomen in de eerste divisie.