Dames 1 noteert eerste zege en ook Heren 1 wint weer

Ondanks het vrije weekend voor de landelijke competities stonden er wel wedstrijden op het programma voor de eredivisieteams van TTV Hilversum. Beide teams wonnen en dat was voor het eerst dit seizoen. De dames en heren moesten op bezoek. De heren gingen richting de hoofdstad en de dames naar Leiden.

Eredivisie Dames: Scylla 1 – TTV Hilversum 1: 1-5

Marianna Rolikova 2, Tanja Helle 2 en Heleen Hop 1 (inv.)

De dames hadden op zondag een lastige uitwedstrijd tegen het door blessures geplaagde Scylla. In Leiden maakte Heleen Hop haar debuut in de eredivisie, aangezien Esther met vakantie was. Tanja en Marianna complementeerde het team en André nam de coaching voor zijn rekening. De combinatie bleek de formule voor een dikke overwinning. Heleen startte tegen kopvrouw Marlotte Staps en liet zien het niveau prima aan te kunnen. Heleen pakte brutaal de eerste game en verloor vervolgens drie games met twee punten verschil. De voorsprong van Hilversum kwam ietwat gelukkig tot stand aangezien Tanja en Marianna diep in de vijfde game pas tot winst kwamen tegen respectievelijk Marie Depuydt en invalster Moya Schutte. Marianna kreeg in de vierde game zelfs drie matchpoints op rij tegen en stond in de vijfde game ver achter. Na de pauze deelde Tanja de genadeklap uit door Marlotte staps met prachtig spel op 2-0 achterstand te zetten. Toen Marlotte vervolgens eenvoudig terugkwam en een vijfde game afdwong, leek Tanja het niet te redden. Tanja bleek echter, net zoals in haar eerste wedstrijd over stale zenuwen te beschikken, overleefde een matchpoint en won de wedstrijd. Heleen won makkelijk van Moya, die niet vast genoeg was om het Heleen echt moelijk te maken. Toen Marianna in een schuifpartij ook nog verdedigster Marie versloeg op haar specialiteit, was het feest in het Hilversumse kamp. Een geflatteerde maar zeer welkome 5-1 overwinning stond op het scorebord en biedt perspectief voor de komende wedstrijd. Zwakste broerder uit de competitie, De Treffers, komt op bezoek in Hilversum waar de dames opnieuw een ruime overwinning willen boeken.

Eredivisie Heren: Tempo-Team 1 – TTV Hilversum 1: 2-4

Gamal de Groot 2, Nathan van der Lee 2 en Wilfred Schipper 0 (inv.)

De heren kwamen op zaterdag uit tegen Tempo-Team 1. Merijn de Bruin kon niet spelen waardoor Wilfred Schipper voor de tweede keer zijn opwachting maakte in de hoofdmacht. Een week eerder was hij nog twee keer kansloos, maar tegen het uit de eerste divisie gepromoveerde Tempo-Team lagen er meer kansen. Dit bleek wel in de eerste wedstrijd tegen John Scott. Waar Wilfred ruim voorstond en in de vijfde game één matchpoint kreeg. Hij kon dit punt niet verzilveren en moest de overwinning toch aan de Amsterdammer laten. Daarvoor had Gamal de Groot, enigszins met moeite, afgerekend met invaller John Uyleman. Nathan van der Lee speelde zeer solide tegen Mark Smith en won overtuigend met 3-1 van de strijdlustige linkspoot. Na de pauze was er opnieuw spektakel in de wedstrijd van John Scott. Gamal stond met zijn rug tegen de muur en keek al snel tegen een 2-0 achterstand aan. Gamal won de derde game dik, speelde een pittige vierde game en was vervolgens in de vijfde game heer en meester. Nathan gaf John Uyleman vervolgens niet het gevoel dat er iets te halen viel en noteerde ook zijn tweede overwinning van de avond. Wilfred snoepte in de laatste wedstrijd van de dag nog wel een game af van Mark, maar een overwinning zat er geen moment in. Door de overwinning en de andere uitslagen van het weekend, ziet Hilversum plaatsing voor de eredivisie A steeds dichterbij komen. Ondanks dat er nog een aantal zware wedstrijden op het programma staan, vinden de heren zich op een tweede plaats in de rangschikking terug. Eerstvolgende wedstrijd is op zaterdag 1 november tegen de oude club van Gamal, Smash ’70 uit Hattem.