Dames 1 maakt zich op voor lange reis

Coach van dames 1, Lex Bruijn, blikt vooruit op de wedstrijd van zijn team tegen Librae Consultants Heerlen.

De serie van drie uitwedstrijden waarmee dit kalenderjaar de competitie voor het dames eredivisieteam van Hilversum wordt afgesloten begint zaterdag a.s. in Heerlen. Librae Consultants Heerlen is in het verleden gebleken een lastig team te zijn voor de Hilversummers, waarbij vooral Nan Li een behoorlijke sta in de weg was. Met de transfer van Nan Li naar Westa schieten onze meiden niet veel op, want Yun Zhang die haar vervangt en is overgekomen van Den Helder is zo mogelijk nog sterker. Dit seizoen heeft Heerlen tot nu toe zeer wisselende resultaten laten zien, vooral veroorzaakt door steeds met een andere opstelling aan te treden. Heerlen kan dan ook maar liefst putten uit een selectie van 6 speelsters die onderling nogal in sterkte verschillen. Het is dan ook lastig om een voorspelling te doen. Verschijnen de sterkste speelsters achter tafel, dan is het zaak voor onze meiden om de schade zo beperkt mogelijk te houden. In andere gevallen moet het mogelijk zijn om met een paar punten naar huis weer te keren. Daarmee zou in elk geval de spanning in de strijd om de begeerde vierde plaats in stand worden gehouden, althans voorlopig.

Hierbij de selecties van beide teams met achter de naam de plaats op de ELO ranglijst:

Heerlen: Yun Zhang 10, Zhuo Xu -, Rachel Gerarts 30, Rianne Strik 47, Laura van Oppen 91, Eline Gelderman 99.

Hilversum: Lisette van Es 22, Heleen Hop 38, Sharon Janssen 42, Marianna Rolikova 44, Kim Hergelink 69.