Bram van Sunder verovert tafeltennistitel Afdeling Midden

Voor de eerste keer in zijn carrière werd Bram van Sunder (Bijmaat) kampioen van de Afdeling Midden. In een Huizens onderonsje versloeg hij in de finale Gijs Molenaar.

Van Sunder nam de wisselbeker met de grote oren over van Mark van Werkhoven (VTV), die wegens ziekte verstek liet gaan. De damestitel ging naar good-old Juliet van Veen, waarbij aangetekend moet worden dat slechts vier speelsters zich hadden ingeschreven in de damesklasse.  Uitgesproken favorieten waren er dit jaar niet bij de titelstrijd in de hoogste klasse. Het werd – meer nog dan andere jaren – een Hilversum-Bijmaat gevecht, met Gijs Molenaar (Huizen) in de rol van indringer. De man met de ‘uitschuifbare armen’ troefde in de kwartfinale de als eerste geplaatste Felix Warners af, die z’n zinnen had gezet op de kampioenstitel.

In het onderste gedeelte van het speelschema bereikte tweevoudig afdelingkampioen Tycho Dekkers (Hilversum) de halve finale ten koste van John van Spengen (Bijmaat). Jelle Goossens, de nieuwe clubkampioen van Hilversum, werd vroegtijdig uitgeschakeld door clubgenoot Raymond van Putten, die vervolgens in de kwartfinale onderuit ging tegen Bram van Sunder. Bij de titanenstrijd tussen Dekkers en Van Sunder kwam laatstgenoemde als winnaar uit de bus.

In de andere halve finale kon Joris Gieskens (Bijmaat) de zegereeks van Gijs Molenaar niet stoppen. Molenaar won in vijven en bereikte daarmee, net als vorig jaar, de eindstrijd. Was toen Mark van Werkhoven te sterk, nu moest een nerveuze Molenaar zijn meerdere erkennen in Bram van Sunder: 5-11, 11-9, 11-9 en 11-7. Tycho Dekkers, veroverde, met de talentvolle Hilversum-debutant Wilfred Schipper aan zijn zijde, de afdelingstitel dubbel. In de finale werd het Bijmaat-duo Felix Warners/Michel Laroo overtuigend verslagen.

De Afdelingskampioenschappen Midden werden in het Hilversumse Tafeltenniscentrum gespeeld op 22 tafels.In de hogere seniorenklassen deden tachtig spelers mee en dat waren er 18 minder dan vorig jaar. Komend weekend, 19 en 20 januari, zijn respectievelijk de lagere jeugd en de lagere senioren aan de beurt. Over twee weekenden verdeeld komen meer dan 400 tafeltennissers uit het district Midden in actie.

Uitslagen zondag 13 januari 2013:

Prijswinnaars AK hogere senioren:

Enkelklasse 1: 1e prijs: Bram van Sunder (Bijmaat), 2e prijs: Gijs Molenaar (Huizen)

Troostronde: 1e Arjen Hoogeveen

Enkelklasse 2: 1e prijs: Björn Jansen (Effect), 2e prijs: René Rietveld (Shot)

Troostronde: 1e prijs: Juliet van Veen (Over ’t Net)

Enkelklasse 3: 1e prijs: Matthew Wilson (Hilversum), 2e prijs: Robert Bunschoten (Huizen)

Troostronde: 1e prijs: Ferry de Hoogen (Huizen)

Dames 1: 1e prijs: Juliet van Veen (Over ‘t Net), 2e prijs: Merit de Jeu (UTTC)

Dubbelklasse 1: 1e prijs: Tycho Dekkers / Wilfred Schipper (Hilversum), 2e prijs: Felix Warners / Michel Laroo (Bijmaat)

Dubbelklasse 2: 1e prijs: Vincent en Sebastiaan Lucardie (Bijmaat), 2e prijs: Jan-Willem Rouwhorst / Henri ter Steeg (SVO/Shot)