Arnoud wint B-meerkampen en heeft A-licentie te pakken!

Afgelopen zondag 30 oktober werden de finales van de B-meerkampen gehouden in Leiden. Voor Hilversum namen twee dames deel aan de finale. Daverend succes werd echter niet behaald door één van de dames, maar door trainer en lid van Hilversum; Arnoud Meijer.

Uitkomend voor Klimaatgroep Stars, waar Arnoud ook competitie speelt, startte hij de dag uitstekend door clubgenoot en kanshebber voor de titel Peter Verweij in vier games te verslaan. André Louwen coachte Arnoud en met tactische en doortastende aanwijzingen, werden ook de twee volgende wedstrijden gewonnen. Toen begon de machine toch te happeren; er werd ietwat verrassend verloren van Fjodor Rademaker. Die verliespartij was niet het ergste, maar Arnoud leek naar eigen zeggen niet meer te kunnen verdedigen. Toen vrij vlot daarna Pieter van den Berg Arnoud slecht één game gunde, zakte hij wat weg in het klassement maar inmiddels was Arnoud niet de enige die twee verliespartijen had geleden. Die twee nederlagen bleven tot aan de laatste partij staan. Arnoud had alles in eigen had, want bij winst was de titel voor hem. Stephan Tromer was op dat moment de ideale tegenstander gezien het feit dat de onderlinge balans ruim in het voordeel van Arnoud uitsloeg. In drie games werd Stephan kansloos gelaten en was de eerste plek veiliggesteld. Met deze overwinning heeft Arnoud zich verzekerd van minimaal een jaar een A-licentie en deelname aan het NK in maart 2017.

Arnoud zelf was uiteraard in zijn nopjes: “Ik ben ontzettend blij dat al mijn trainingen van de afgelopen weken er op het juiste moment uitkwamen. Vooral de intervaltrainingen met Anne Vlieg en het vertrouwen van mijn team werpen zijn vruchten af. Daarnaast was de coaching van André helemaal top, alles klopte gewoon”.

Namens de vereniging, zijn trainingsgroepen en trainingspartners feliciteren wij Arnoud van harte met zijn titel en zijn behaalde A-licentie!