Aankondiging: NK Schafeltennis 2013

Na het grote succes van de vorige jaren wordt ook in 2013 een Nederlands Kampioenschap Schafeltennis gehouden en wel op 8 juni a.s. in Hilversum.

Globale opzet
Het NK Schafeltennis is een toernooi voor schakers die kunnen tafeltennissen en tafeltennissers die kunnen schaken. De winnaar krijgt de titel Schafeltenniskampioen van Nederland 2013.

Wanneer
Zaterdag 8 juni 2013, van 9.30 – 18.00 uur. Zaal open vanaf 8.30 uur.

Waar
Bij tafeltennisvereniging Hilversum aan de Vaartweg 52. In het gebouw geldt een rookverbod. (klik hier voor een routebeschrijving).

Voor wie
Je moet qua tafeltennis het niveau van de camping ontstegen zijn én je moet kunnen snelschaken met behulp van een schaakklok. Deelnemers dienen 12 jaar of ouder te zijn.

Omvang
Er is plaats voor maximaal 80 spelers. Gezien de verwachte belangstelling wordt aangeraden snel in te schrijven. Inschrijving is pas definitief na betaling van het inschrijfgeld. Er zijn geen condities (voor zeer sterke schakers of tafeltennissers).

Wedstrijdregels
Er worden 7 ronden gespeeld volgens een aangepast Zwitsers systeem. In elke ronde wordt één speler aan één andere speler gekoppeld. Deze twee spelen twee schaakvluggertjes van 5 minuten p.p. (volgens de KNSB regels) én vier tafeltennisgames tot de 11 (volgens de NTTB regels). Zowel bij het schaken als bij het tafeltennissen zijn 4 punten te verdienen, zodat een ronde om 8 punten gaat.

Prijzen (onder voorbehoud; afhankelijk van het aantal deelnemers)

1e prijs

€ 300

2e prijs

€ 125

3e prijs

€ 50

Daarnaast is er in elk geval een prijs voor de hoogst geëindigde jeugdspeler (tot en met 18 jaar).

Afhankelijk van het aantal deelnemers zijn er ook prijzen beschikbaar voor de beste schaak- en tafeltennisprestatie.

Inschrijfgeld
De eigen bijdrage van de deelnemers bedraagt € 20. Voor deelnemers tot en met 18 jaar bedraagt de eigen bijdrage € 12,50. Dit bedrag moet vóór het toernooi ontvangen zijn op ING rekening 5467648 van S. Gribling te Utrecht.

Aanmelden
Uitsluitend schriftelijk bij Simon Gribling (gribl010@planet.nl) onder vermelding van schaakrating en tafeltennissterkte. Je krijgt binnen twee weken na aanmelding een bevestiging van deelname toegestuurd (via email).

Meer info bij Simon Gribling (gribl010@planet.nl) .