Zweepslag velt Arbon: Dreamteam redeloos, radeloos, reddeloos

Bij de teamopgave  van het team “van Putten” zag het er nog zo goed uit. De 4 adonissen waren al geruime tijd met de geestelijke en fysieke voorbereiding bezig voor de fietspuzzeltocht. Totdat het noodlot toesloeg.

Tijdens de voorbereiding ging het mis. Johan de barman sloeg onverwacht aan het muiten. Toen waren er nog drie. Deze week werd de normaal topfitte René Arbon getroffen door een zweepslag. Toen waren er nog twee. De resterende teamleden hadden nog krap een week om het team te completeren. Maar kennelijk heeft het restant van het vroegere dreamteam z’n populairste tijd gehad. Een invaller konden ze vinden. Toch hadden ook deze twee overgebleven mannen volgens henzelf zicht op de overwinning. Al zijn de meningen over dit dubbel niet altijd even positief. Inmiddels is bekend geworden dat de laptop van Hans den Blanken “gehackt” is (wachtwoord Lisa4ever). De foto’s van de puzzeltocht worden nu (met oplossing) te koop aangeboden. Een onderzoek is gaande en het lijkt erop dat de verdachten gevlucht zijn. Zo schijnt Van Putten via Assen, Hong-Kong en Moskou onderweg te zijn naar Kaapstad, terwijl Van der Velde ook plotseling “met vakantie” is.

Wel heeft het voormalig “dream-team” ervoor gezorgd dat het parcours is aangepast. Het team Sanne (ook wel het bar- of het bierteam) kan op gepaste wijze deelnemen. De outfit is onderweg. Terwijl de fiets klaarstaat bij de start. Ook bij dit favoriete team leek het noodlot nog op het laatste moment toe te slaan. De fotograaf van het team vloog op zijn fiets uit de bocht tijdens de voorbereiding. Gelukkig bleef de schade beperkt.

Dat er met veel jaloezie naar dit team werd gekeken, bleek uit de achterbakse manier waarop Johan de barman  verleid werd over te stappen naar een ander team. De aantrekkingskracht van team “Sanne” was blijkbaar te groot voor de Blaricummer. De overige teamleden waren zwaar teleurgesteld over deze transfer. Het gerucht gaat zelfs dat het contact binnen de familie verbroken is. We zullen zien of de EO het durft om de opnames in het nieuwe seizoen uit te zenden. (“het familiediner”). Overigens wordt er in de wandelgangen gefluisterd dat het gemis van Johan de barman niet wordt betreurd door de resterende teamleden. Zelf was hij er bij het beantwoorden van de vragen ervan overtuigd de denkwijze van Staffhorst te kunnen doorgronden… De overige teamleden hadden daar sterke twijfels bij. Het doorgronden van de denkwijze van Eus blijkt toch vooral door het vrouwelijk geslacht uitstekend te worden gedaan. Al zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

Niet getreurd voor de overige teamleden, zij gingen op zoek naar versterking van het team totdat het noodlot toesloeg. ‘Alles ist vorbei’. nog voordat er ook maar een meter is gefietst.